De la scandalul teribil pe care l-au provocat când cu falimentul Argentinei, cei de la Fondul Monetar Internaţional şi-au modificat tactica de lucru cu statele-client.
Ca să nu mai ajungă de pomana mapamondului, că urmăresc falimentarea statelor pe care le creditează, au nişte obiceiuri ciudate pentru guvernanţii iresponsabili. De exemplu, le spun cam aşa (modo grosso):
"Nu merge. Vedeţi că crapă. Până nu găsiţi o soluţie, mai vorbim. See you next time."
Cam în această situaţie pare a fi Cabinetul P2, atunci când promite relaxare fiscală fără a te face să crezi că a prefigurat scenarii fiscale alternative şi concomitent continuă să promită pomeni pentru electoratul captiv.
Ori, o astfel de atitudine politică transformă bugetul - care trebuie adoptat în primele zile ale anului viitor, până la întâlnirea cu FMI, într-un gumilastic. De care, dacă tragi în toate părţile, până la urmă crapă.
Că bine le zice Cristi Dogaru:
"În condiţiile în care ponderea încasărilor din TVA şi CAS depăşeşte 16% din PIB, o reducere a lor cu câte 5% ar echivala cu o gaură în PIB de 2-3%. Cine va suporta deficitul?"
Într-adevăr, astfel de decizii de relaxare fiscală în vremuri de criză se fac numai după analiza mai multor scenarii fiscale alternative posibile. Avem motive să credem că Guvernul P2 a făcut acest lucru? A avut când să o facă? A făcut Cabinetul P1 acest lucru pentru Cabinetul P2? Dacă da, de ce nu ne-a spus personal dl. premier? ... citeşte tot aici
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu
Va rog sa va spuneti parerea , fiecare parere conteaza , doar o singura rugaminte am pastrati limbajul decent , fara cuvinte urate injuraturi , instigare la rasism ,xenofobie si jignire a celui caruia va adresati ( vom modera doar aceste comentarii ),va multumesc si asteptam cu interes comentariile dumneavoastra. .