joi, 13 februarie 2014

Robbie Williams


Happy birthday !

Robert Peter Williams s -a născut la 13 februarie 1974 în Staffordshire - England, este cântăreț și compozitor englez. A urmat cursurile şcolii St. Margaret Ward în Tunstall, apoi a absolvit şi şcoala de dans UKNNF.
A fost pasionat de fotbal, fiind foarte talentat, a jucat pentru o perioadă scurtă de timp la Port Vale Football Club pentru că s-a accidentat la glezna şi astfel a luat sfârşit cariera sa de fotbalist care se anunţă a fi promiţătoare. Înainte de a se apuca de muzică, şi după acel incident, a lucrat ca vânzător la o brutărie, de unde a fost dat afară pentru că a fost prins sfătuind clienţii să nu cumpere produsul.


Și-a început cariera ca membru al trupei Take That în 1990, alături de care a avut nu mai puţin de 8 piese ajunse number one.

Robbie a încercat să-l convingă pe Noel Gallagher – component Oasis – să-i compună câteva piesa – însă acesta îl refuză spunând ca Robbie nu este altceva decât "Dansatorul ăla gras de la Take That". La acea vreme – media nu-i acorda mari şanse în a reuşi ca artist solo.  În 1995, a părăsit formația, după ce vânduse 25 de milioane de copii, pentru a-și începe cariera solo.Până în 1996 – Robbie Williams – era pregătit să apară în fata fanilor.


Prima piesă a fost lansată în august 1996 – un cover după melodia George Michael – "Freedom". După ce stă o scurtă perioadă într-o clinică de reabilitare – el revine cu un al doilea single de pe albumul sau – "Life thru a lens" – era vorba de piesa – “Old befor I die” – din 1997. Ambele piese ajung până pe locul doi în topul britanic şi au fost considerate de succes. Însă al treilea singal "Angels" – lansat în decembrie 1997 – face ca albumul sau să ajungă pe locul fruntaş în top – la 28 de săptămâni de la lansarea oficială.


Robbie Williams a vândut peste 55 de miloane de albume, și 17 milioane de single-uri.  Pe 23 octombrie 2006 apare albumul cu numărul şapte din cariera lui Robbie – "Rudebox". Până în prezent acesta s-a vândut în aproximativ 4,5 milioane de exemplare – debutând pe locul întâi în Marea Britanie. Williams a intrat în Cartea Recordurilor datorită faptului că în doar o zi a vândut mai mult de 1.6 milioane de bilete pentru turneul său mondial din 2006.
Este câștigătorul a mai multe premii, inclusiv 15 premii BRIT și 6 premii ECHO. În 2004, a fost introdus în UK Music Hall of Fame, fiind votat Cel mai bun artist al anilor '90.


Robbie Williams a cucerit publicul din întreaga lume prin muzică sa, fiind foarte iubit, şi având numeroşi fani în întreaga lume, care îl susţin mereu. A reuşit să îşi clădească o carieră în muzică prin talentul său, lansând numeroase hit-uri care au ajuns numărul unu.


 A cucerit deasemenea inima uneia dintre cele mai frumoase femei, Ayda Field care i-a devenit soţie.

Ca la ei la primărie ...


Da la ei la americani dacă  o persoana care lucrează în administrație este prinsa cu  șpagă si coruptie ea este judecata in 11 zile si condamnata la sute de ani închisoare . Da la noi poate fura miliarde in cel mai rau caz este condamnat la 4  ...5 ani închisoare după un proces de 11 ani  ( nu zile ) . Si pe lângă asta i se face rău și de mai mare ce este ii duce  perfuzia însăși directorul ambulantei  la judecata  ( când o fi  victoras in viitor în drumul spre judecător  arafat il va duce în brate  ) 

Penalilor nostri le va fi frica dacă aceștia vor fi judecați in regim de urgenta și vor petrece în închisoare restul vieții ( împreuna cu cei care au corupt ) ...iată un exemplu american  :



" NEW ORLEANS (AP) — Former New Orleans Mayor Ray Nagin was convicted Wednesday on charges that he accepted bribes, free trips and other gratuities from contractors in exchange for helping them secure millions of dollars in city work while he was in office, including right after Hurricane Katrina.
The federal jury found Nagin guilty of 20 of 21 counts against him. He sat quietly at the defense table after the verdict was read and his wife, Seletha, was being consoled in the front row.
Before the verdict, the 57-year-old Ray Nagin said outside the New Orleans courtroom: “I’ve been at peace with this for a long time. I’m good.”  

citește mai departe   aici 


"Exemplul fostului primar din orașul New Orleans este relevant pentru modul cum se judeca cazurile de corupție in Statele Unite. In primul rând procesul a durat numai 11 zile, la sfârșit a fost găsit vinovat de 20 de capete de acuzare din 21 si va avea de ispășit o pedeapsa de câteva sute de ani de pușcărie.

Ar fi bine de luat exemplul americanilor cum sa fie schimbate legile în Romania pentru a stârpi corupția din țară. 

1. In ianuarie 2013 fostul primar a fost pus sub acuzare de corupție pe motiv ca a primit șpagă, ca i s-au plătit vacante si alte asemenea lucruri pentru a promova anumite companii sa primească contracte de la primărie.

2. In februarie 2014 a început procesul care s-a finalizat după 11 zile, pe data de 12 februarie.

3. Jurații l-au găsit vinovat de 20 din cele 21 de capete de acuzare.

4. Fiecare dintre acuzațiile pentru care a fost găsit vinovat are o pedeapsa intre 3 și 20 de ani. 

5. Urmează ca în perioada următoare judecătorul sa ii dea sentința. 

6. Dacă luam în calcul ca în sistemul penal american ispășești pedeapsa pentru fiecare crima pe care ai făcut-o și ești găsit vinovat, chiar dacă fostul primar primește numai 10 ani pentru fiecare fapta de corupție, acesta va avea de stat în pușcărie cel putin 200 de ani.

Spun “în sistemul american”, pentru ca in cel romanesc dacă faci mai multe infracțiuni în același timp, chiar dacă ești găsit vinovat pentru toate, ispășești pedeapsa în pușcărie numai pentru una. Din acest motiv corupții din Romania care au furat milioane sau chiar miliarde de dolari primesc sentințe de numai 4-5 ani, ispășesc 1/3 din pedeapsa și apoi sunt lăsați acasă.

Ar fi potrivit sa pornim o dezbatere publica pe acest subiect si de ce sistemul romanesc este atât de blând cu corupții."

sursa : Misu Schengen Jamie

miercuri, 12 februarie 2014

Gânduri de seară.................


Să cercetăm bine
Cine se ascunde sub noi,
Să fim foarte atenţi
Pe cine numim
Eu.

Că nu mai poţi
Avea încredere oarbă
În nimeni,
Să fim atenţi, mai ales,
Pe cine numim
Eu.

Îndesaţi cu genunchiul
Sub nişte măşti,
Atât de convenţionale,
Râsul, plânsul, iubirea,
Ne căznim, stângaci,
Să fim familiari cu noi.

Poate chiar reuşim
În unele momente,
Dar ne speriem grozav
Când ne auzim glasul. (Marin Sorescu)

Ray Manzarek (The Doors)


Raymond (Ray) Daniel Manzarek (n. 12 februarie, 1939, Chicago, Illinois - d. 20 mai, 2013, Rosenheim, Germania) a fost un muzician american, membru fondator al trupei The Doors alături de Jim Morrison. Pianist școlit după principiile muzicii clasice și interpret de jazz, a reușit să aducă trupei The Doors un sunet inconfundabil, prin melanjul de rock, sonorități inspirate din Bach și fragmente de jazz.

The Doors (înființat în 1965, în Los Angeles, California) a fost un grup american de muzică rock foarte cunoscut și influent. Înființată în 1965 în Los Angeles, California, după o întâlnire dintre studenții universităţii de film "UCLA" Jim (James Douglas) Morrison și Ray Manzarek, "The Doors" a devenit unul dintre fenomenele artistice de mare importanță ale sfârșitului anilor 1960. Ray Manzarek, specializat la pian/claviaturi, formase împreună cu cei 2 frați ai săi o trupă numită Rick And The Ravens și căuta un solist și un baterist. A fost imediat impresionat de Morrison după ce l-a ascultat cântând o piesă cu versuri proprii - "Moonlight Drive".

Odată cu el a fost recrutat și bateristul John Densmore și s-au înregistrat 6 piese cu versuri scrise de Jim în această formulă. Nemulțumiți de rezultatul înregistrărilor, frații lui Manzarek au părăsit trupa, fiind amândoi înlocuiți de un prieten al lui John Densmore - chitaristul Robby Krieger. Robby Krieger și John Densmore cântaseră cu The Psychedelic Rangers și îl cunoșteau pe Manzarek de la ședințele de meditație în comun. În noua componență trupa s-a remarcat rapid în numeroase cluburi începând cu London Fog de pe Sunset Strip.


Formația și-a luat numele după titlul unei cărți scrise de Aldous Huxley, The Doors of Perception, care era la rându-i împrumutat dintr-un vers al artistului și poetului secolului al 18-lea, William Blake: "If the doors of perception were cleansed (deseori citat greșit ca "opened" în acest context), every thing would appear to man aş it is, infinite."
Lansat în ianuarie 1967, albumul a provocat o adevărată senzație în cercurile muzicale, iar a doua piesă extrasă de pe acesta, "Light My Fire", a devenit hit, consacrând grupul ca una dintre formațiile americane de succes ale anului 1967, alături de Jefferson Airplane și The Grateful Dead. Cu frumusețea-i saturniană, cu magnetismul prezenței sale scenice și pantalonii mulați din piele, Morrison a ajuns fulgerător unul dintre cele mai mari sex simboluri ale timpurilor lui, deși în scurtă vreme a devenit frustrat de condamnarea să la statutul de vedetă.



Cel de-al doilea LP al celor de la The Doors, "Strange Days" a avut aproape același impact ca și primul și a consolidat buna reputație a grupului. Al treilea lor LP, "Waiting for the Sun" din 1968 a reprezentat schimbarea formatului inițial al stilului trupei, întrucât repertoriul original fusese epuizat și un altul nou a fost compus. A devenit primul lor LP pe locul 1, iar piesa "Hello, I Love You a fost cel de-al doilea lor hit pe locul 1 în clasamentul SUA.



Pentru fanii celor de la „The Doors”, muzica formației conținea versuri încărcate de referințe sociale, psihologice și politice, compuse de nimeni altul decât de "The Lizard King" - (regele șopârlă), Jim Morrison. Ritmul de jazz al tobelor lui John Densmore, clapele învăluitoare ale lui Ray Manzarek, cel care interpreta cu mâna stângă părțile asociate de obicei chitării bas și contribuțiile lui Robby Krieger la chitară în care se regăseau influențe flamenco, indiene, blues și de chitară clasică, se combinau în stilul lor distinctiv. The Doors erau o trupă neobișnuită în peisajul rock prin faptul că nu utilizau chitara bas în concerte, Manzarek fiind cel care interpreta părțile bas cu o claviatură electrică bas Fender, o variantă a binecunoscutului pian electric Fender Rhodes.

Multe dintre piesele celor de la The Doors erau compuse în comun, pornite de la ideile lui Manzarek, corelate cu versurile şi unele linii melodice cu care contribuia Morrison, vreme în care ceilalți inventau ritmul și armoniile melodiei. În timpul unei plimbări pe o plajă din California, Morrison și Manzarek au trecut pe lângă o fată afro-americană, iar Morrison a scris într-o seară versurile piesei "Hello, I Love You" referindu-se la acea fată în expresia "dusky jewel" (giuvaer întunecat). Piesa a fost criticată întrucâtva la vremea respectivă din cauza asemănării cu hitul "All Day and All of the Night" din 1965 al celor de la The Kinks.



În 2002 Manzarek și Krieger s-au reunit și au creat o nouă versiune a The Doors, numită "The Doors of the 21st Century". În locul lui Morrison, nouă formație îl avea pe vocalul britanic Ian Astbury, fost solist al formaţiei din Regatul Unit The Cult, cuAngelo Barbera la bass din fosta formație a lui Krieger.
Ray  Manzarek a imprimat stilul său unic sunetului The Doors caracterizat mai ales prin orga prezentă în piese precum "Light my fire".




Clăparul trupei The Doors Ray Manzarek, unul dintre membrii fondatori ai renumitului grup de rock condus de Jim Morrison, s-a stins din viaţă la vârsta de 74 de ani, la 20 mai, 2013, Rosenheim, Germania.




marți, 11 februarie 2014

Gânduri de seară.............


- Ai vrea să-mi iei un interviu, deci… zise Dumnezeu.
- Dacă ai timp… i-am răspuns. Dumnezeu a zâmbit.
- Timpul meu este eternitatea… Ce întrebări ai vrea să-mi pui?
- Ce te surprinde cel mai mult la oameni?
Dumnezeu mi-a răspuns:
- Faptul că se plictisesc de copilărie, se grăbesc să crească… iar apoi tânjesc iar să fie copii. Că îşi pierd sănătatea pentru a face bani… iar apoi îşi pierd banii pentru a-şi recăpăta sănătatea. Faptul că se gândesc cu teamă la viitor şi uită prezentul, iar astfel nu trăiesc nici prezentul nici viitorul. Că trăiesc ca şi cum nu ar muri niciodată şi mor ca şi cum nu ar fi trăit.
Dumnezeu mi-a luat mâna şi am stat tăcuţi un timp.
Apoi am întrebat:
- Ca părinte, care ar fi câteva dintre lecţiile de viaţă pe care ai dori să le înveţe copiii tăi?
- Să înveţe că durează doar câteva secunde, să deschidă răni profunde în inima celor pe care îi iubesc… şi că durează mai mulţi ani pentru ca acestea să se vindece.
Să înveţe că un om bogat nu este acela care are cel mai mult, ci acela care are nevoie de cel mai puţin.
Să înveţe că există oameni care îi iubesc dar pur şi simplu încă nu ştiu să-şi exprime sentimentele.
Să înveţe că doi oameni se pot uita la acelaşi lucru şi că pot să-l vadă în mod diferit.
Să înveţe că nu este suficient să-i ierte pe ceilalţi şi că, de asemenea, trebuie să se ierte pe ei înşişi.
- Mulţumesc pentru timpul acordat… am zis umil. Ar mai fi ceva ce ai dori ca oamenii să ştie?
Dumnezeu m-a privit zâmbind şi a spus:
- Doar faptul că sunt aici, întotdeauna. (Octavian Paler - Interviu cu Dumnezeu)


Ca la noi la primărie ....






"Ati mai vazut domnule mort care sa dea zapada. M-a declarat mort si eu dau la zapada, asta e Romania..." - a declarat barbatul reporterilor.
Pare greu de crezut, dar domnul Gheorghe Nicodim din satul Cornu de Jos, judetul Prahova, este cat se poate de viu, umbla zilnic pe ulita si isi plateste impozitele ca orice gospodar. Asta chiar daca vecinii ii spun...mortul viu.
Omul, fost tehnician veterinar, nu este inca pensionar si munceste cu ziua prin sat. Are 4 copii, n-a ajuns in viata lui prin Timisoara si nici actele nu si le-a pierdut vreodata, spune el. Dar, cu toate astea, in urma cu cateva luni, cand a cerut ajutor de la primarie pentru lemne, a aflat cu surprindere ca nu poate primi banii. A fost declarat mort in 2005.

"-Mi-a zis, 'ai inviat mortule'? Pai daca eram mort nu mai veneam incoace.
-Dar din 2005 pana in august 2013 v-a spus cineva?
-Nu mi-a spus nimeni nimic, dar eu am functionat in continuare in evidenta populatiei.
-Adica ati votat?
-Am votat. Am platit impozite, asta e, cine o fi de vina acuma Dumnezeu stie." - 
declara Gheorghe Nicodim.
Documentele din dosarul primariei Draganesti arata ca barbatul ar fi facut meningita si ar fi decedat in urma unei insuficiente cardio-respiratorii in Spitalul Judetean din Timisoara, pe 23 ianuarie 2005.
La Timisoara, cei de la IML isi amintesc ca in data de 23 ianuarie 2005 angajatii de la Spitalul Judetean din oras au incercat sa resusciteze o persoana neidentificata. Decesul a fost inregistrat insa abia in luna martie, in urma unui proces verbal de la politie care arata ca, in cele din urma, cadavrul fost identificat.

"Ulterior, politia a finalizat activitatile de identificare si ne-a comunicat, printr-un proces verbal, ca persoana se numeste Nicodim Gheorghe, are domiciliul in Prahova, localitatea Cornu de Jos si, ca atare, s-a eliberat certificatul constatator de deces, cu aceste date personale", sustine prof univ. dr. Alexandra Enache, director Institutul de Medicina Legala Timisoara.
Politistii din Timisoara nu au inca un raspuns cu privire la aceasta incurcatura, dar au deschis o ancheta. Nea Gheorghe isi doreste acum un singur lucru. Sa nu moara inainte de a-i fi clarificata situatia.


sursa : http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/povestea-de-groaza-a-romanului-din-prahova-care-a-aflat-ca-este-mort-de-9-ani-cum-explica-iml-ul-confuzia.html

România este frumoasă - the beautiful Romania album 6 BANATUL MONTAN

România este frumoasă - the beautiful Romania - BANATUL MONTAN

Fără multe cuvinte ........călătorie plăcută!



 







  





  
 


 
  
 

 


 
 
 

 

 












  

 

sursa : Banatul Montan - Ghidul tău turistic

Draq popor uslss .... sau usdas dupa noua denumire

Draq popor uslas ( la n*****  au schimbat astia ultima litera ieri  usdas suna n***** și mi-e teama ca nu se vor recunoaște cei vizați ) , privitor de latrine și cetățean spărgător de semințe , cârcotaș și nepăsător la cea ce se întâmpla în țara în care trăiești țin sa te felicit  ai primit ce ți-ai dorit .  Aleșii tai au hotărât sa își mute trandafirii roșii în alta curte , săgeata rămâne singurica și pribegita . Trandafirii au făcut franjuri săgeata dar ce mai contează tu votantule ai primit cea ce ți-ai dorit  .



Hidos spectacol 2 ani au stat și au modificat pe legi au luat sub aripa dictatoare toate instituțiile fără a guverna o clipa  și iată a venit și anul alegerilor 2014   , desigur alegerile vor fi de forma  acum ca au totul la butoniera . Stați calmi ca în 2016 alegerile se vor face în parlament  , după noua constituție nici nu va mai fi nevoie de voi . 
A început campania electorala săgeata înjură în curând trandafirii desigur la televizor în rest sunt bine merci fiți liniștiți  .  

Johannis nu ii spun neamțul pentru ca asta e un escroc și nicidecum neamț . Adică cât tupeu trebuie sa ai sa stai cu mana întinsa ai sa vrei ...stai sa vezi ...nu o funcție trei ?  ... trei mai frate side toate mai , și finanțe și interne și primărie . .  Asta  le știe pe toate și poate fi în același timp peste tot  . Sau stai poate vor sa mute astia guvernul la Sibiu  ...ei na spuneam și eu nu lasă astia asa ceva ... 

Te-ai uitat la latrine toată ziua și ai ochii injectați cu Băsescu , spargi semințe și murmui printre dinți  "Jos Băsescu ! " .  Ai murmurat 2 ani același lucru i-ai votat pentru acest program , dar fraiere ți-au  dat teapa nu l-au dat și nici nu îl vor da jos .  Mai ai semințe ? ... nu de alta dar astia au scumpit tot  ( chiar semințele  le-au scumpit ? )  întrebam și eu ți-au promis lapte și miere ...  ți-au dat circ și gâlceava .

Si circul continua , măcar de-ar fi circ harababura asta  e cea ce meritați USD,USL ,ACR   trei în unu  dar nimic concret . Or fi socialiști ?  Or fi capitaliști ? ... Greșit sunt doar niște borfași . Da  ați votat niște borfași . Unde va stat capul când i-ați votat ? ... habar n-am ... dar observ un lucru sunteți perseverenți în prostie , ați greșit dar tot le mai acordați încrederea  . Cum puteți mai frate sa mai  dați încredere lui ponta care va minte cum respira , dar și lui crin care va arătat 2 luni ce poate în scaunul de la Cotroceni ?   Trebuie sa fi cel putin inconștient , daca nu nebun .

Si am încălecat pe o sa și va las pe toti asa ... desigur deocamdată  ... și nu va voi spune sa mai ieșiți în strada  ( nu am cui )  dar am sa va mai caut de aici ....

luni, 10 februarie 2014

"Iubeşte arta din tine şi nu pe tine în artă"!

La mulţi ani Maestre!

 “Talentul lui Victor Rebengiuc decurge, înainte de toate, dintr-un anumit cult pentru adevăr şi dintr-o rarisimă înzestrare pentru firesc. Miracolul e că, fiind mereu el însuşi, acelaşi în film sau în teatru ca şi în viaţa zilnică, Rebengiuc reuşeşte să nu se repete niciodată, adică să fie, în fiecare personaj, altfel, şi anume fidel personajului. Cu alte cuvinte, performanţa e întotdeauna previzibilă (şi, de aceea, garantată), în vreme ce stilul e mereu proaspăt, nou, plin de surpriză. Ca spectator.... nu te poţi sătura niciodată de Victor Rebengiuc. Pare să facă totul simplu, fără efort, fără obsesia vanitoasă a succesului... e ca toată lumea!”. (Andrei Pleşu)


Victor Rebengiuc (născut la 10 februarie 1933 în Bucureşti), este un actor român cu o contribuţie importantă la dezvoltarea teatrului şi cinematografiei româneşti. A absolvit UNATC "I. L. Caragiale" Bucureşti în 1956, clasa prof. Aura Buzescu şi Beate Fredanov. Este membru al trupei Teatrului Bulandra Bucureşti din 1957. Joacă însă şi în spectacolele altor teatre cum ar fi: Teatrul Naţional Bucureşti, Teatrul Mic, Teatrul Naţional din Cluj Napoca sau Teatrul Arca.


 “De Teatrul Bulandra mă leagă tot, pentru că este casa mea. Acolo am început, iar viaţa mea artistică, în mare parte, acolo s-a desfăşurat. Cu siguranţă cea mai frumoasă amintire a mea se leagă de Aură Buzescu, de profesoara căreia îi datorez totul. Eram tineri şi inconştienţi, dar pasionaţi de ceea ce făceam. Aura Buzescu era o mare tragediană, de mare clasă. Cu ajutorul ei, m-am debarasat de deprinderile cabotine pe care le căpătasem însă m-am ales cu o armă pe care o folosesc şi astăzi: arma sincerităţii, a adevărului. De la ea am învăţat să dau profunzime unui rol. «Nu te strâmba, joacă cu economie de mijloace», îmi spunea...  îmi cerea să nu mimez un sentiment, ci să-l trăiesc. De obicei, noi mimăm, ne strâmbăm. Suntem ba curioşi, ba miraţi, ba afectaţi, mimăm un sentiment. Ea îmi cerea să nu mă strâmb. îmi spunea: «Nu te face că ai acel sentiment! Străduieşte-te să-l ai!» Cred că sunt foarte multe roluri care mi-au pus probleme şi cu care am luptat. Şi în clipa de faţă mai caut modalităţi de exprimare. Nu e deloc uşor însă am avantajul că paleta mea interpretativă este foarte diversă. Drept exemplu, «Pădurea Spânzuraţilor» a însemnat foarte mult. Nu a avut influenţe asupra carierei sau a vieţii mele însă am simţit bucuria de a participa la această deosebită «partitură scenică». Nu am avut niciodată probleme pentru că m-am obişnuit destul de uşor cu scena. Am avut de învăţat de la fiecare dintre colegii mei şi chiar de la tinerii care vin la teatru cu sufletul deschis. îmi place să lucrez cu tinerii, cu tinerele talente. Munca titanică pe care o depun ei, este plătită cu foarte puţini bani. în ceea ce mă priveşte, vreau să-mi continui activitatea sub aceeaşi lozincă care m-a ghidat şi până acum: iubeşte arta din tine şi nu pe tine în artă”.


A fost rector al UNATC "I. L. Caragiale" Bucureşti în perioada 1990-1996. A fost director al Teatrului Bulandra între anii 1996-1998. Performanţele sale artistice sunt legate şi de importante roluri în teatrul de televiziune şi în Teatrul Radiofonic Naţional.
Victor Rebengiuc a jucat personaje memorabile şi pe scenă, şi în film. Ca interpret îşi pândeşte permanent personajul, la fel cum face şi personajul cu actorul, ca să vadă dacă este corect, dacă îl respectă. Victor Rebengiuc pune de fiecare dată în discuţie, prin simpla sa apariţie, condiţia omului de carte, a intelectualului, cel care poate înnobila epoca în care s-a născut, o poate ajuta în a se depăşi, în a face dreptate, în a da valoare drepturilor omului.

Şi-a pus amprenta pe fiecare rol, căci a aşezat în toate o îndârjire fără egal, o vibraţie numai a sa. Aparent insensibil, uneori irascibil, coleric, frust, nepoliticos, neatent în cultivarea persoanelor cu care se întâmplă să comunice, Victor Rebengiuc poate părea incomod. E motivul pentru care multă lume se teme de vorbă lui. însă este drept în ceea ce spune şi dacă ai tărie de caracter înţelegi. Nu oricine poate fi profesor pentru spirit.

Printre primele filme în care a fost distribuit se numără „Pădurea spânzuraţilor“ (1964), în regia lui Liviu Ciulei, unde l-a interpretat pe Bologa. Filmul a fost premiat la Cannes în 1965. Au urmat multe alte producţii memorabile, printre care „De ce trag clopotele, Mitică?“ (1981), „O scrisoare pierdută“ (1982), „Moromeţii (1987), „Balanţa“ (1992), „Nunta mută“ (2008), „Medalia de onoare“ (2009), „Câinele japonez“ (2013). În 2012, actorul Rebengiuc a jucat de asemenea în drama psihologică „În derivă“, difuzată în serial de HBO.
Imediat după evenimentele din decembrie 1989, apare în direct la Televiziunea Română cu un sul de hârtie igienică în mână. Îi invită, astfel, pe anumiți politicieni - ce jucaseră un rol activ în regimul comunist - să se șteargă la gură înainte de a vorbi despre democrație.

În anul 2004, la cea de‑a treia ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania, a primit Premiul de Excelență pentru întreaga carieră. În același an a fost declarat de către criticii de film din România (Retrospectiva Filmelor Anului) cel mai bun actor din 2004 pentru rolul din filmul „Niki Ardelean, colonel în rezervă”, de Lucian Pintilie.


În 2008, când a împlinit 75 de ani, editura Humanitas a lansat cartea „Victor Rebengiuc – Omul și actorul”, semnată de criticul Mihaela Michailov și jurnalista Simona Chițan. Cartea cuprinde interviuri cu actorul, cu soția sa, Mariana Mihuț, și fiul, Tudor Rebengiuc.



Este căsătorit, din 1965, cu actriţa Mariana Mihuţ şi au împreună un fiu, Tudor.




Cel mai recent film în care a jucat Victor Rebengiuc se numeşte „Câinele japonez“ (2013) şi aparţine regizorului Tudor Cristian Jurgiu. Actorul a precizat că a acceptat rolul pentru că „era al unui om în vârstă, deci corespundea semnalmentelor lui, şi era o poveste care îl interesa, o poveste frumoasă a unui om care se luptă cu dificultăţile vieţii şi încearcă să le învingă“.





"Cine e duşmanul nostru?"


Fabricarea duşmanului  la români

"În România, ameninţarea potenţială actuală nu este reprezentată nici de duşmanul intern, imigrant, şi nici de cel extern, care să vrea răul naţiei. De-a lungul istoriei, şi pentru români, ca peste tot, duşmanul era adesea străinul: turcul, ungurul, rusul etc. Dar acum, putem spune că, pentru cei mai mulţi dintre români, fabricarea duşmanului comportă un specific cultural, ce poate fi interpretat ca fiind paradoxal. Astfel, pentru cei mai mulţi dintre noi, nu străinul este duşmanul primordial în raport cu care ne definim identitatea, ci celălalt român (ceilalţi români). Dimpotrivă, străinul, mai ales occidentalul, pentru mulţi dintre români, este adesea un potenţial aliat, mult mai aproape de noi decât suntem noi de ceilalţi români. În consecinţă, duşmanul fabricat al multora dintre noi este celălalt român, ce poate fi privit că străinul de lângă noi, ca duşmanul nostru, în raport cu care ne definim superioritatea. Bineînţeles că „eu“ sunt cel bun, iar „celălalt român“ e tot ce poate fi mai rău.

În anumite doze, aceste tendinţe de a ne considera mai buni, mai oneşti, mai integri – într-un cuvânt, superiori celor de lângă noi – sunt fireşti şi pot fi întâlnite peste tot în cultura occidentală, în care suntem încurajaţi prin educaţie să ne diferenţiem de ceilalţi (colegi, prieteni, conaţionali). Astfel, atât francezii, cât şi germanii, englezii, olandezii etc. se consideră mai buni, mai competenţi decât conaţionalii lor. Dar este o diferenţă semnificativă între a fi cu puţin mai bun decât celălalt într-un anumit domeniu, cum se întâmplă la occidentali, şi a mă considera net superior acestuia, chiar opusul lui, marcând distanţa dintre cer şi pământ, cum se întâmplă la cei mai mulţi dintre români. Aceste tendinţe de a fabrica un duşman din celălalt român, surprinse prin modul altfel în care cei mai mulţi români se consideră faţă de ceilalţi români, au fost evidenţiate în studiul realizat în 2011 de compania Result Development, pe 1132 de români (eşantion reprezentativ pentru populaţia cu studii superioare). Aşadar, să descifrăm cine este Celălalt român pentru Noi şi cine suntem Noi pentru Ceilalţi români.

Noi şi Ei. Disonanţa socială la români.

Rezultatele studiului despre caracteristicile cultural-comportamentale ale românilor, realizat de Result Development în 2011 şi publicate în volumul "Românii, un viitor previzibil?", evidenţiază o diferenţă semnificativă între sine (noi) şi ceilalţi români (ei). Rezultatul comparaţiei dintre noi şi ei (prin ei înţelegând ceilalţi români), referitoare la cele 80 de atribute studiate, ne arată că 95% dintre noi se definesc ca fiind semnificativ diferiţi de celălalt român (de ceilalţi români). Cu alte cuvinte, 76 din cele 80 de comportamente analizate înregistrează diferenţe semnificative statistic când este vorba de „cum suntem Noi“ şi „cum sunt Ei“ (ceilalţi români).

Mai mult decât atât, Noi nu numai că suntem diferiţi de ceilalţi români, mult mai buni decât Ei, ci chiar opuşi lor, la peste 50% din caracteristicile comportamentale prin care ne definim. Rezultă că Noi suntem buni şi Ei sunt răi. Vintilă Mihăilescu a numit acest fenomen care marchează distanţa socială dintre Noi şi Ei (ceilalţi români) disonanţa socială la români.

Cât de „buni“ suntem Noi?

 Evident, Noi suntem superiori, iar Ei inferiori.

Cei mai mulţi dintre Noi se definesc ca fiind opuşi celorlalţi români la peste jumătate dintre caracteristicile comportamentale pe care ni le atribuim. La alte aproximativ 45% dintre atribute, ne definim prin diferenţe semnificative şi doar 5% dintre atributele noastre sunt comune cu celălalt român. De exemplu, distanţa dintre Noi şi Ei (ceilalţi români) referitoare la comportamentul civilizat este de 71% (85% fiind diferenţa maximă ce teoretic ar putea fi atinsă). Simplificând, putem spune că eu sunt civilizat, dar toţi ceilalţi români sunt necivilizaţi.

În concluzie, putem spune că peste jumătate din ceea ce gândim şi suntem este opus celorlalţi români, iar alte 45 de procente sunt semnificativ diferite.


Cât de „răi“ sunt Ei (ceilalţi români)?

Aşa cum am văzut anterior, cei mai mulţi dintre Noi (românii) se diferenţiază de ceilalţi români printr-o superioritate irefutabilă, situându-se într-o poziţie de „altfel“, „mai bun“, orice ar fi. Dar acest fapt nu este suficient pentru a ne defini identitatea. Acum, duşmanul trebuie anihilat. În consecinţă, vrăjmaşul este proiectat cu o serie de atribute care au rolul de a-l înjosi şi, în cele din urmă, de a-l dezumaniza, pentru ca apoi să poată fi cu uşurinţă distrus.Se pot observa caracteristicile comportamentale specifice celorlalţi români în opoziţie cu Noi. Dar Noi nu suntem aşa...

După cum putem remarca, Ei (ceilalţi români) sunt opuşi Nouă în ceea ce priveşte „răutatea“ cu aproximativ 50%. De exemplu, Ei (ceilalţi români) sunt caracterizaţi de tendinţa spre bârfe, scenarii şi jocuri politice, pe când Noi nu bârfim.

Cum arată duşmanul nostru şi ce facem cu el?

Plecând de la rezultatele acestui studiu, putem spune, fără să exagerăm, că Noi suntem civilizaţi, deschişi spre învăţare, loiali, integri, disciplinaţi, competenţi etc., pe când Ei (ceilalţi români) sunt necivilizaţi, opaci, lipsiţi de loialitate şi integritate, incompetenţi, nedisciplinaţi. Dar această superioritate incontestabilă a noastră nu este suficientă pentru a ne diferenţia complet de duşmanul nostru, reprezentat prin toţi ceilalţi români. Astfel, nevoia noastră este nu doar de a fi diferiţi de Ei (ceilalţi români), ci de a fi „altfel“. În consecinţă, trecem la acţiune, la înjosirea şi dezumanizarea duşmanului. Ei, ceilalţi români, sunt bârfitori, trădători, invidioşi, bolnavi după putere, linguşitori etc. Desigur că Noi nu suntem aşa. Şi, fiind atât de „altfel“, nu ne mai rămâne decât să anihilăm gângania, duşmanul cel urât şi rău mirositor.

Rezumând rezultatele studiului prezentate în volumul "Românii, un viitor previzibil?", Noi, reprezentând marea majoritate a românilor, suntem „mai buni“ decât Ei (ceilalţi români) în medie cu 52% şi îi considerăm pe ceilalţi români „mai răi“ decât Noi în medie cu 49%. Rezultă o concluzie halucinantă. Noi suntem diferiţi de ceilalţi români în proporţie de 101%, ceea ce înseamnă mai mult decât o opoziţie totală: o duşmănie de moarte.

Astfel, putem să vorbim despre fenomenul disonanţei sociale la români ca despre un fenomen psihosocial generalizat, care – în opinia noastră – reprezintă un semn clar al patologiei sociale, al conflictului şi lipsei de colaborare şi de solidaritate atât de prezenţe în cotidianul românesc actual.

Vorbind pragmatic, liderii unei naţii au conceput adesea duşmani imaginari, cu scopul de a crea un consens printre conaţionali. Astfel, orice duşman creat are un rol clar şi precis de a crea consens, de a suda solidaritatea dintre cetăţeni. Revenind la români, ne întrebăm cum ar putea fi creat consensul dacă duşmanul este chiar celălalt român. În ceea ce priveşte leadership-ul, problema noastră a fost rezolvată: 9 din 10 români cu studii superioare se proiectează deja în poziţii de lideri, de şefi peste ceilalţi români.

„Românu’ e deştept“

Din datele publicate în revista "Justiţia în actualitate" (revista oficială a Consiliului Superior al Magistraturii), nr. 2/2012, în România, în 2012, au avut loc aproximativ 2,8 milioane de procese civile, ceea ce înseamnă că peste 5 milioane de români s-au judecat, au fost în conflict, în război declarat, în relaţii de duşmănie. Raportat la populaţia adultă, rezultă că 1 din 3 români are duşmani declaraţi, cu care se luptă făţiş. Această soluţie juridică rezolvă problema patrimoniului, dar nu şi pe cea a duşmăniei.

Una dintre cele mai importante diferenţieri dintre români şi occidentali este referitoare la percepţia inteligenţei. Dacă occidentalii se autoevaluează aproximativ la fel de inteligenţi cu ceilalţi conaţionali (înţelegând că inteligenţa este în bună măsură nativă, iar caracterul este cel care face diferenţa), românii participanţi la studiul nostru se consideră mai inteligenţi decât ceilalţi români. Mai mult decât atât, îi apreciază pe ceilalţi români mai inteligenţi decât media statistică. Să fie aceasta explicaţia disonanţei sociale la români? Dar putem să considerăm că relaţia dintre Noi şi Ei (ceilalţi români) este firească şi că pe dos este ceea ce se petrece la occidentali.

Un viitor previzibil?
Viziunea cea mai pesimistă este cea a lui Sartre din "Cu uşile închise", care ne spune că, pe de o parte, ne putem recunoaşte pe noi înşine numai în prezenţa Celuilalt, şi pe acest fapt se sprijină regulile de convieţuire şi înţelegere. Dar mai degrabă îl găsim insuportabil pe acest Celălalt, pentru că, într-o anumită măsură, nu este la fel ca noi. Aşa că, transformându-l în propriul nostru duşman, ne construim infernul nostru pe pământ.

De fapt, îl fac pe celălalt român pipernicit şi rău pentru a mă autoconvinge că eu sunt puternic şi bun. Suntem în fabula „Boul şi Şoricelul“. Felul cum îl proiectăm pe celălalt ne arată felul în care arătăm noi înşine… Am putea parafraza finalul piesei "Cu uşile închise" a lui Sartre: „Aici, printre ceilalţi români, suntem singuri, în aşteptarea călăului. Dar El, călăul, nu mai vine pentru că, din cauza crizei, a fost concediat. Până la urmă, nu trebuie să ne îngrijorăm prea tare. Între timp, fiecare dintre noi devine călăul pentru celălalt român.“

Acum, că ştim cine ne este duşmanul, trebuie să reflectăm la cine suntem noi… "
(autor : Dorin Bodea - sociolog, manager al firmei de consultanţă Result Development. A publicat volumele "Valorile angajaţilor români" (2011) şi "Românii, un viitor previzibil?"(2013)


sursa : DILEMA VECHE

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More