sâmbătă, 11 octombrie 2014

6 vine Monica ... Tot ce trebuie sa știți despre Monica Macovei !

Gabriel Liiceanu, Mircea Cărtărescu, Marian Preda, Andrei Gheorghe, Vladimir Tismăneanu, Stere Gulea, Cristian Ghinea, Dan Amariei, T. O. Bobe, Pavel Șușară, Mihaela Mihai, Maria Răducanu, Andreea Bibiri, Devis Grebu, Alex Ștefănescu, Florin Tudose sunt doar câțiva dintre cei care au anunțat că o votează pe Monica Macovei pentru funcția de președinte al României.


Gabriel Liiceanu, Mircea Cărtărescu, Marian Preda, Andrei Gheorghe, Vladimir Tismăneanu, Stere Gulea, Cristian Ghinea, Dan Amariei, T. O. Bobe, Pavel Șușară, Mihaela Mihai, Maria Răducanu, Andreea Bibiri, Devis Grebu, Alex Ștefănescu, Florin Tudose sunt doar câțiva dintre cei care au anunțat că o votează pe Monica Macovei pentru funcția de președinte al României.





Desigur și eu voi vota Monica Macovei ! 
Aveți în sfârșit ocazia sa nu mai votați raul cel mai mic deci votați Monica Macovei ! 


Monica Macovei (n. 4 februarie 1959București) este o juristă și politiciană română, care a îndeplinit funcția de ministru al justiției între 2004 și 2007. Din 2009 deține funcția de europarlamentar din partea României, fiind realeasă în 2014. În august 2014 și-a anunțat candidatura pentru președinția României la alegerile din 2014. A fost asociată cu organizația pentru apărarea drepturilor omului APADOR-CH până în 2004, inițial drept consultant pro bono, iar apoi ca vice-președinte și președinte.
Absolventă a Facultății de Drept a Universității din București, Macovei a intrat în 1983 în procuratură. La începutul anilor '90, a refuzat să le facă dosare persoanelor arestate ilegal de mineri, punându-le în libertate și raportându-și în schimb colegii care reținuseră abuziv protestatari din Piața Universității. În 1997 și-a dat demisia din Parchet, motivând incompatibilitatea de vedereri cu procurorul general.[2]
Între timp făcuse un master la Universitatea Central Europeană din Budapesta (1992-1993). Din 1995, Macovei a lucrat ca expert pe justiție pentru Consiliul Europei în Europa de Est, participând la misiuni în Federația Rusă, Ucraina, Lituania, Albania, Moldova, Cehia, Georgia, Macedonia, Serbia, Bosnia și Herțegovina.
În perioada 29 decembrie 2004–5 aprilie 2007 a fost ministru al justiției în Guvernul Tăriceanu. În această calitate, Monica Macovei a inițiat reforme în justiție (cerute de UE) care au dus la ridicarea unora din stegulețele roșii de către Comisia Europeană, fapt ce a contribuit la acceptarea României în Uniunea Europeană la 1 ianuarie 2007.[3][4]
În 2009 Macovei s-a alăturat Partidului Democrat Liberal, candidând la alegerile pentru Parlamentul European. În 2012 a elaborat 35 de rapoarte adoptate în plen, fiind cel mai activ raportor dintre cei peste 750 de europarlamentari.[5]
Monica Luisa Macovei (nume de fată Gherghescu) s-a născut în București. Tatăl ei, Vasile Gherghescu, era originar din Giurgiu, fiind de profesie jurist. Mama ei, Silvia Gherghescu, este originară din Transilvania, dintr-o familie română unită din Sângeorz, Bistrița-Năsăud.[1] Silvia Gherghescu a fost profesoară de biologie laLiceul Caragiale din București și autoare de manuale școlare.
După cum își amintea mama ei, „Când era copilă, avea o sensibilitate poate exagerată”. Când a venit vremea să-și aleagă specializarea pe care să o urmeze în facultate, ar fi vrut să se îndrepte spre domeniul umanist, însă mama ei s-a opus, dorind să o vadă medic. În cele din urmă, sfătuindu-se și cu tatăl său, care era jurist, a decis să dea examenul de admitere pentru Facultatea de Drept.[6]
Monica Macovei a studiat la Facultatea de Drept a Universității București (1978-1982), pe care a absolvit-o cu diplomă de merit. Macovei a absolvit facultatea cu nota zece, fiind a patra pe țară din promoția ei.[1][6][7]
În paralel, a desfășurat activități de expert și consultant pe teme juridice: profesor asociat la Școala Superioară de Jurnalistică (1994-2002); expert/consultant pentruConsiliul Europei (1996-2004); expert/consultant pentru Federația Internațională Helsinki, OSI, Centrul European pentru Drepturile RomilorUNDP și alte organizații internaționale (1997-2002). Între anii 1996-2004 a activat în calitate de consultant pentru Asociația pentru Apărarea Drepturilor Omului-Comitetul Helsinki. După o perioadă în care a avut funcția de vicepreședinte al acesteia, între anii 2001-2004 Monica Macovei a fost președintele asociației.
In 1999, Monica Macovei a obținut o decizie pilot în justiție, când, reprezentându-le în calitatea de avocat pe Yvonne Oroveanu Niculescu și Constantina „Dina” Oroveanu, nepoatele politicianului și prim-ministrului interbelic Constantin Argetoianu, a obținut neînceperea urmăririi penale a fostului deținut politic. Procurorul Carp a admis că detenția lui Constantin Argetoianu între 1950 și 1955 la Închisoarea Sighet fusese un abuz.[8] Macovei a declarat că „[d]upă aproape 45 de ani de la moartea sa, pe baza plângerii nepoatelor sale, Yvonne Oroveanu Niculescu și Constantina Oroveanu, Secția Parchetelor Militare a finalizat dosarul, adoptînd o soluție de nevinovăție care aduce reabilitarea legală și morală. Este prima soluție de acest fel din România și deschide drumul aflării adevărului, facînd parte din mult așteptatul proces al comunismului”.[8]
În ziua de 25 decembrie 2004, Macovei era la Breaza, cu părinții și cu fiul ei. Se întorsese pentru vacanță din Bosnia. Conform propriei mărturii, a fost sunată insistent toată dimineața de un număr necunoscut și când a răspuns într-un final, a fost uimită că vorbea cu președintele proaspăt ales, Traian Băsescu. Acesta i-a cerut să accepte portofoliul justiției în guvernul Tăriceanu, care avea să fie anunțat a doua zi.[6]
Macovei s-a consultat cu două persoane, cu Manuela Ștefănescu, de la Apador-CH, care a sfătuit-o să nu părăsească societatea civilă, și cu Alina Mungiu-Pippidi, care a îndemnat-o pe un ton imperativ să accepte. În aceeași zi, Macovei a condus până la București, unde s-a întâlnit cu Băsescu.[6][7] Pe 26 decembrie 2004, Călin Popescu Tăriceanu a anunțat componența guvernului.[9]
Pe 29 decembrie noul cabinet a depus jurământul. Traian Băsescu i-a mulțumit personal în alocuțiunea sa: „O mențiune specială fac pentru ministrul Justiției. Îi mulțumesc doamnei Monica Macovei că a acceptat să fie membră a Guvernului României, dânsa fiind un om neangajat politic. Am dorit ca prin desemnarea ei în funcția de Ministru al Justiției să dăm Justiției un semnal de neangajare politică. Eu cred că Justiția trebuie să înțeleagă că, începând de astăzi, nu mai este o anexă a politicienilor, ci este în slujba legii.[10]
După ceremonie, în aceeași zi „ni s-a spus plecați fiecare la minister și preluați ministerul. Nu-i cunoșteam pe colegii de cabinet. Concret cum faci să preiei un minister, am întrebat eu. Și mi s-a spus: «Du-te și preia». Aveam și serviciul secret SIPA. Și întreb: păi și un serviciu secret cum se preia? Concret. Așa că m-am suit tot în mașina asta, împreună cu Renate Weber care fusese numită consilieră la Cotroceni, și l-am sunat pe Cristian Diaconescu, care era ministrul Justiției. [...] am intrat în birou, unde mă aștepta Diaconescu, cu care am stat de vorbă jumătate de oră. Mi-a dat un sfat: «să nu semnezi fără să te uiți înainte».[6]
Ministerul condus de Macovei a inițiat proiecte de lege incluse în strategia națională de luptă împotriva corupției declanșată de Guvernul Tăriceanu; legile privind reforma justiției (legea privind Consiliul Superior al Magistraturii, legea privind organizarea judecătorească și legea privind statutul magistraților), care au fost adoptate în urma procedurii de asumare a răspunderii guvernamentale, Legea nr. 90 din 15 aprilie 2005 (în virtutea căreia orice fost ministru poate fi anchetat pe baza dreptului comun, fără avizul parlamentului) și proiectul de lege privind înființarea Agenției Naționale de Integritate, al cărei scop este controlarea averilordemnitarilor.
În prima conferință de presă în calitatea de ministru (din ianuarie 2005), Monica Macovei a declarat că analizează competența și activitatea Direcției Generale de Protecție si Anticorupție, fostul Serviciu Independent pentru Protecție și Anticorupție, urmând ca în funcție de concluzii, să ia o decizie privitoare la existența serviciului. A făcut de asemenea referire la Raportul de țară din anul 2004 al Comisiei Europene, care se întreba „care este rostul și menirea unui serviciu de informații în cadrul Ministerului Justiției”.[11] În martie 2005, l-a demis pe generalul Dan Gheorghe, adjunctul șefului DGPA și un protejat al lui Ion Iliescu.[12]
La 13 februarie 2007 Senatul României a adoptat împotriva ministrului Monica Macovei o moțiune simplă de neîncredere cu denumirea de „Minciuna - adevărul justiției Macovei“. Moțiunea a fost anunțată de Partidul Conservator, condus de omul de afaceri Dan Voiculescu, la 3 ianuarie 2007, trei zile după intrarea României în Uniunea Europeană. Moțiunea a fost inițiată parlamentar la 30 ianuarie 2007 de Partidul Conservator și a fost susținută de PSD, votată la 13 februarie 2007 și adoptată cu 81 voturi pentru și 46 voturi împotrivă. Moțiunea a cuprins acuzații între care și lipsa unei strategii de reformă a sistemului judiciar, deși o strategie fusese adoptată de guvern în martie 2005 și publicată în Monitorul Oficial.
După adoptarea moțiunii împotriva sa, Monica Macovei a refuzat totuși să demisioneze din postul de ministru, afirmând că moțiunea de cenzură ar fi urmărit de fapt, oprirea luptei împotriva corupției, în condițiile în care șapte parlamentari fuseseră inculpați în 2006 sub acuzația de corupție și fraude. Unii dintre ei au votat moțiunea împotriva Monicăi Macovei, ignorând conflictul de interese în care se aflau. Premierul Călin Popescu-Tăriceanu a refuzat și el să o demită pe Monica Macovei și a declarat: „Nu există o obligație ca ministrul care este sancționat cu o astfel de moțiune să demisioneze“.[13]
Cu toate aceste susțineri, interne și externe, Monica Macovei a fost înlocuită din funcția de ministru al justiției la 5 aprilie 2007, odată cu restructurarea guvernului Tăriceanu prin ieșirea Partidului Democrat de la guvernare. Cu ocazia bilanțului, ea a prezentat printre realizări îndepărtarea stegulețelor roșii existente în anul 2004 la capitolul justiție și anticorupție din tratatul de aderare a României la Uniunea Europeană, demararea lucrărilor pentru codul de procedură penală și codul de procedură civilă, a căror formă finală era aproape definitivată, informatizarea instanțelor parchetelor și a sistemului penitenciar din România, majorarea retribuției pentru magistrați, precum și independența magistraților în relația cu ministerul justiției.
Monica Macovei a declarat: „Cred că nu mai sunt în guvern pentru că am refuzat să avizez legi cu destinație și pentru că am insistat puțin cam mult pe legislația anticorupție”, referindu-se la înverșunarea mai multor partide pentru a o înlătura de la conducerea ministerului justiției.[14]

Consilier special[modificare | modificare sursă]

După ce a părăsit ministerul de justiție, Macovei a fost consilier special al guvernului Fostei Republici Iugoslave a Macedoniei (FYROM) pe probleme de combatere a corupției și expert al Comisiei Europene în domeniul pregătirii personalului de specialitate din țările candidate UE.[15]
La 12 noiembrie 2008, Macovei a primit premiul „Femeia Europei 2008” din partea Asociației Internaționale pentru Promovarea Femeilor în Europa (AIPFE). Premiul stabilit de un juriu de reprezentanți ai societății civile, jurnaliști și europarlamentari i-a fost înmânat de către președintele Parlamentului European (PE), Hans-Gert Pöttering.[15]

Europarlamentar[modificare | modificare sursă]


Poster din 2009.
În 2009, Macovei a candidat din partea PD-L la alegerile pentru Parlamentul European în România, 2009. A fost al doilea nume de pe listă, după Theodor Stolojan.
În februarie 2013, Monica Macovei și-a lansat candidatura la președinția Partidului Democrat-Liberal (PDL). Grupul său de susținători a fost numit "reformiștii", după moțiunea sa de reformare a partidului.

Candidat la prezidențiale[modificare | modificare sursă]

La 5 august 2014, Macovei și-a anunțat candidatura ca independentă pentru alegerile prezidențiale din România,[16][17] iar la 2 septembrie și-a anunțat demisia din PDL.[18][19]
Împreună cu Macovei au filmat videoclipuri de promovare jurnalistul Andrei Gheorghe, profesorul universitar și fost președinte al Fundației Mișcarea Populară Marian Preda, politologul și expertul Cristian Ghinea, actrița Andreea Bibiri, omul de litere Pavel Șușară și cântăreața Maria Răducanu.[20] Politologul Vladimir Tismăneanu a transmis un mesaj filmat.[20]

Imagine publică[modificare | modificare sursă]

Moțiunea de neîncredere[modificare | modificare sursă]

Comisarul european (UE) pentru justiție și afaceri interne din 2007, Franco Frattini, și-a exprimat sprijinul pentru Monica Macovei, declarând că "Rolul jucat de ministrul Macovei este crucial în consolidarea reformei".[21] Susanne Kastner (SPD), vicepreședinte al Bundestagului, a avertizat că demiterea ministrului justiției ar putea activa la nivelul UE una dintre "clauzele de salvgardare" ale României, prevăzute în Tratatul de aderare la Uniunea Europeană.[22]
Considerată de Financial Times (2006) "un erou care a transformat România din una dintre cele mai corupte parți ale Europei în unul dintre cei mai credibili candidați pentru aderarea la UE”; apreciată de Die Welt (2006) că "pentru România, aderarea la Uniunea Europeană aproape că nu ar fi fost posibilă fără Monica Macovei" și "prin urmare 22 de milioane de români au de ce să îi mulțumească"; caracterizată de Sonntagszeitung (2012) "nici un politician nu este atât de detestat de clicile corupte, de puciștii la costum și de către Securitate ca Monica Macovei. D-na Macovei reprezintă cealaltă Românie, o Românie decentă"; iar recent descrisă de Le Monde (2013) drept "cerberul drepturilor omului" și "icoana cercurilor militante".

Vederi politice și luări de poziție[modificare | modificare sursă]

Despre Adrian Năstase
În iunie 2012, după tentativa de sinucidere a fostului premier Adrian Năstase, Macovei și-a exprimat în mod public dubii în legătură cu diagnosticul pus acestuia de medicul Șerban Brădișteanu, având în vedere că și Brădișteanu, fost senator PSD, a fost trimis în judecată pentru fapte de corupție, la fel ca Năstase.[28] Macovei a arătat într-un interviu publicat de ziarul Frankfurter Allgemeine Zeitung inadvertențele care o fac să creadă că a fost vorba despre o înscenare: nimeni nu a auzit vreun pocnet de armă, deși revolverele „Smith & Wesson” fără amortizor, de tipul celui folosit de Năstase, produc la detonare un zgomot de 140 până la 170 dedecibeli, sunet care ar fi trebuit să fie auzit pe o rază de doi kilometri; un glonț pătruns în zona gâtului ar fi cauzat o sângerare puternică, ce nu ar fi putut fi oprită cu un fular; pacientului nu i-a fost administrată perfuzie de sânge nici în drum spre spital, nici la spital; o intervenție chirurgicală a avut loc doar a doua zi, cu caracterul de intervenție cosmetică. Aceste indicii impun concluzia că totul ar fi fost „o telenovelă”.[29]

Activitatea științifică[modificare | modificare sursă]

Monica Macovei a publicat zeci de materiale juridice, precum și articole în ziare și reviste. Printre acestea sunt:
A Changing Continent? Opportunities and Challenges for European Union Expansion , discurs Universitatea Stanford, Institutul pentru Studii Internaționale Freeman Spogli. Power Prosperity – New Dynamics, New Dilemmas, Noiembrie 2007;
Human Rights and Corruption, Law School, Stanford, discurs, Noiembrie 2007.
The bid of fighting corruption in Europe. The Romanian experience, discurs, Universitatea Robert Schumann Strasbourg, Project Securint, Octombrie 2007;
On bending and breaking – The role of the legal system in fighting political corruption, discurs, Institutul Renner, Vienna, Octombrie 2007
Challenges and Opportunities of EU Enlargement, discurs, Hertie School of Governance, Berlin, Septembrie 2007;
The Fifth Enlargement. Lessons Learned, discurs, Comisia Europeană, Brussels, Mai 2007;
Turning the tide. Romanian Anticorruption Bid, Universitatea Harvard, John F. Kennedy School of Government; discurs, Aprilie 2007;
Justice Sector in Anti-Corruption Efforts and Fighting Judicial Corruption-Approaches and Strategies, discurs, World Bank, New Directions in Justice Reform, Washington, Aprilie 2007;
The secret policeman’s fall, Transparency and Silence, Open Society Institute, New York, 2006; publicat și în The Guardian web newspaper, Octombrie 2006.
Jurisprudența internațională cu privire la accesul la informații, libertatea de exprimare și dreptul la viață privată ; Agenția de Monitorizare a Presei, 2004.
Hotărâri ale Curții Europene a Drepturilor Omului – Culegere selectivă, vol III, 2003; vol II, 2001; vol. I, 2000; Polirom; (editor).
Monitoring the EU Accession Process: Judicial Capacity, Central European University Press; 2003.
The right to liberty and security of the person – A guide to the implementation of Article 5 of the European Convention of Human Rights, Consiliul Europei, 2002.
Freedom of expression – A guide to the implementation of Article 10 of the European Convention of Human Rights, Consiliul Europei, 2001.
Monitoring the EU Accession Process: Judicial Independence, Central European University Press; 2001.
Monitoring the EU Accession Process: Minority Protection, Central European University Press; 2001.
Police Impunity in Romania: Military Jurisdiction over Misconduct Cases, Policing and Society, vol. 10, no. 1, Harwood Academic Publishers, USA, 2000.
Access to Legal Aid for Indigent Criminal Defendants in Romania, Parker School Journal of East European Law, Columbia University, 1998/Vol.5 Nos.1-2.
The Procuracy and its Problems - Romania, East European Constitutional Review, vol.8, no.1/2, New York University, School of Law & Central European University, 1999.
Protection of Human Rights by the Judiciary in Romania, Judicial Protection of Human Rights: Myth or Reality; Praeger Publishers, Motive pentru eliminarea articolului 200 din codul penal român, TIP ART, București, 1999.
Legal Culture in Romania, East European Constitutional Review, vol. 7, no. 1, New York University School of Law & Central European University, 1998.
Romania - Analysis of Media Law and Practice, International Federation of Journalists & Article XIX, Londra, 1997.
Violența împotriva femeilor, Gen și Societate, Alternative, București, 1997.
The Accountability of Law Enforcing Agencies, Impunity: The Need for an International response, Parlamentul European, 1996.
Libertatea de exprimare – hotărâri ale Curții Europene a Drepturilor Omului, Top Print & Paper, Bucharest, 1996.
Drepturile Individuale în Noul/Vechiul Cod Penal, Revista Română de Drepturile Omului, nr. 10, 1996.
Neconstituționalitatea unor dispoziții din legea poliției, Revista Română de Drepturile Omului, nr. 5, 1995.
Romanian Law and Practice on Corruption, în Democracy and Corruption, COLPI, Budapest, 1995.
Drepturile Individuale în România, Centrul pentru Studii Politice și Analiză Comparativă, București, 1994.
Ofensa împotriva autorității într-o societate democratică, Revista Română de Drepturile Omului, nr. 4, 1994

Apartenență la organizații[modificare | modificare sursă]

Monica Macovei face parte din următoarele organizații:
  • Platforma pentru Memorie și Conștiință Europeană, membru Board of Trustees (din 2012);
  • Consiliul European pentru Relații Externe, membru (din 2012);
  • Societatea Academică Română, membru în Senat (din 2011);
  • Academia Europeană Yuste, Spania, membru (din 2008);
  • Universitatea Central Europeană, membru Board of Trustees (din 2007);
  • Grupul pentru Dialog Social, România, membru (din 2007);
  • Transparency International România, membru fondator (din 1999);
  • Eisenhower Exchange Fellowships, SUA, fellow(din 1997);
  • Baroul București (din 1997);
  • Salzburg Seminar, Austria, fellow (din 1994);
  • Asociația pentru Apărarea Drepturilor Omului în România - Comitetul Helsinki (APADOR-CH), membru (din 1997);
  • Eisenhower Exchange Fellowships, USA, fellow (din 1997);
  • Transparency International-România, membru fondator (din 1999);
  • European Series, British Council, fellow (din 1999);




























































































































Gânduri de seară............


E toamnă, e foşnet, e somn...
Copacii, pe stradă, oftează;
E tuse, e plânset, e gol...
Şi-i frig, şi burează.

Amanţii, mai bolnavi, mai trişti,
Pe drumuri fac gesturi ciudate -
Iar frunze, de veşnicul somn,
Cad grele, udate.

Eu stau, şi mă duc, şi mă-ntorc,
Şi-amanţii profund mă-ntristează -
Îmi vine să râd fără sens,
Şi-i frig, şi burează.(George Bacovia)
 

vineri, 10 octombrie 2014

O idee ingenioasa ...in sprijinul doamnei Monica Macovei !

Inițiativa de sprijin a doamnei Monica Macovei a lui Andrei Văcaru din Timișoara  , este foarte buna și ingenioasa . Putem face si noi la fel . Eu voi tipări  măcar 100 și le voi distribui in Arad . Toți cei care o susținem pe Monica Macovei putem face la fel , în localitățile noastre . Nu va costa mult dar este eficient ! 

NOI SUNTEM ADEVĂRATA SOCIETATE CIVILA , NU LICHELELE NUMITE DE POLITICIENI CA SOCIETATE CIVILA ! 
Aici aveți posterul in format pdf astfel îl puteți ușor printa ! 
Accesați linkul : 

Am tipărit 20 de bucăți. Ma duc sa le pun in cutiile postale. 





COŞMAR CU OMUL CARE FURĂ & Tiberiu Vanca

COŞMAR
CU OMUL CARE FURĂ
România gospodărită de „cel mai cinstit guvern”*, guvern condus de către cel mai exponenţial „fur”** al patriei, îl numim pe Victor Viorel Ponta, întâiul mitoman al ţării***, ne-a condamnat să trăim preţ de câteva bune zeci de zile**** momente existenţiale ce ultragiază privirea. Se pare că suntem condamnaţi să ne blocăm între pereţii spaţiilor de locuire pentru a evitaagresiunea la care ne obligă banerele cu chipul subdezvoltatului întru moralitate şi caracter încăput în fruntea executivului, ce cu ostentaţie încarcă cu chipul său aproape din metru în metru spaţiile publice. Banda PSD-istă, ce-şi zice partid, grupare ce continuă şi în parte are nostalgii comuniste ni-l propune pentru Palatul Cotroceni pe omul care a „şmarglit”, individ lipsit de dimensiunea ruşinii, persoană ce potrivit mesajelor ce se pot desprinde din propriile luări de poziţie publice are capacitatea de a înnămoli ţara mai rău decât au făcut-o comuniştii. Vom traversa un timp în care oamenii buni, încartiruiţi în ceea ce se numeşte opoziţia şi neîncadraţii politic, se vor autoaresta la domicilii. Şi sunt năprasnic de mulţi. Ei au a se lupta cu gloata cu creiere spălate, gen 7.400.000. Îi numim, cu tristeţe, pe cei ce s-au aflat în ordinea numerică a lui 7 urmat de 4 şi o bună sumă de zerouri, pentru că creierul ce-şi pierde o parte din funcţionalitate lăsându-se dresat aparţine în bună parte ignoranţilor, ca să evităm un cuvânt mai dur, şi este greu reciclabil înspre o funcţionalitate normală şi peste toate nu împărtăşim credinţa că măcar o parte din aceştia îşi vor fi revenit. Aparţin celor ce este posibil să nu se fi dumirit că au fost aruncaţi pe o pârtie greşită, că au fost susţinători şi aplaudaci ai unor demolatori de ordine. Spunem asta pentru că:
Atunci când ei s-au bălăcărit în aplauze scena publică naţională se afla în custodia, triumviratului de tristă amintire: Voiculescu; Antonescu şi Ponta, cel ce şi-a propus să demoleze statul de drept. Ne sunt încă calde în amintire crimele înseriate, ca:
Înlăturarea avocatului poporului şi înlocuirea acestuia cu o păpuşă roşie (Valer Dorneanu) pentru ca ţară să poată fi condusă prin ordonanţe de urgenţă, acte normative ce potrivit constituţiei, îndiferent cât de dăunătoare ar fi societăţii, nu pot fi atacate decât în urma sesizării venită de la această înaltă personalitate, iar cel aflat în funcţie nu oferea nici un fel de garanţie
Masacrarea prin ordonanţe de urgenţă a legii electorale, şi a legii privind competenţele Curţii Constituţionale, măsuri ce au scos ţara din ordinea de drept şi i-au conferit regim uşor dictatorial.
Ne este încă proaspătă în memorie banda condusă de către colonelul în rezervă, Mircea Dogaru, aşa numitul „Sindicat al Militarilor din Rezervă” care a supus şantajului pe cei trei autori ai evenimentelor din vara anului 2012, cărora analiştii cu conştiinţă li-au spus autori ai „Loviturii de Stat”, că dacă alianţa de referinţă nu-şi asuma politica acelei grupări vor scoate lumea în stradă. Cu umilinţa pe care le-o conferea lipsa de conştiinţă mercenarii aflaţi în fruntea alianţei, îi numim pe Ponta şi Antonescu, în octombrie 2012, au semnat un protocol prin care s-au obligat să desfiinţeze instituţiile poliţiste ale statului de drept, cele ce oferă garanţii că societatea va marşa pe cale democratică, respectiv Curtea Constituţională, Direcţia Naţională Anticorupţie şi Agenţia Naţională de Integritate.
În memoria noastră bat cu avertizanţă de pericol:
Declaraţia de la Piteşti a lui V.V.P., cum că în decembrie 2014, respectiv la data la care el se vedea la palatul Cotroceni , suferinţa lui Costică (Constantin Niculescu) fost preşedinte al Consiliului Judeţean Argeş, condamnat în prezent şi aflat în executarea unei pedepse privative de libertate de nouă ani şi patru luni, va lua sfârşit, respectiv că-l va graţia.
Declaraţia programatică scăpată din gura furului (V.V.P.) că politica partidului pe care-l conduce este direcţionată spre aducerea DNA-ului sub influenţa politică a partidului pe care-l conduce.
Traficul de influenţă operat de Adrian Duicu, în cârdăşie cu Victor Viorel Ponta din cabinetul prim ministerial de la Palatul Victoria, urmat de mica comedioară cu strămutarea locului său de muncă într-un buncăr militar, pentru a nu-i mai putea fi urmărite actele antisociale pe care le comite din calitate de prim ministru.
De neuitat a rămas şi declaraţia lui Dan Voiculescu din vara anului 2012, atunci când a făcut public calendarul suspendării preşedintelui României Domnul Traian Băsescu. „Trebuie să supunem Justiţia”. „Până nu avem Justiţia nu avem puterea!”
Avertizantă este şi „Marţea Neagră”, mişcarea criminală dintr-un miez de noapte, ce a adus în mapele Parlamentului un proiect de lege privind amnistierea şi graţierea unor pedepse şi respectiv infracţiuni, prin efectul căreia marii corupţi aflaţi în executarea pedepselor (Voiculescu; Niculescu S.R. Stănescu ; Constantin Niculescu; Relu Fenechiu; Sorin Pantiş; ş.a) şi în perspectivă de a popula penitenciarele, le-ar fi concedat regim de „liberi în continuare la alte pungăşii”.
În precampania electorală, V.V.P. într-un discurs anti Iohanis, s-a dat de ceasul morţii privind calitatea s-a de creştin „Ortodox” în raport cu preopenientul său din ceea ce avea să fie viitoarea campanie electorală care n-ar fi ortodox. Să te dai mare creştin când tu ai încălcat decalogul creştin şi duci încă în spate, păcatul prohibit prin porunca opta:”Să nu furi!”. Regele Carol I, neamţ ca şi Iohanis şi deloc ortodox la origini, a venit în fruntea statului român, pe care, urmat de succesorii săi :Ferdinand; Carol II şi Mihai I, l-au condus cu glorie. Au venit, absolut neortodocşi la tronul României, şi nimic nu i-au împiedecat să înlăture impedimentul religios ce-i separa de poporul pe care-l conduceau şi au aderat la ortodoxism. Dar spre deosebire de familia monarhică amintită şi de neamţul Iohanis, aflat astăzi printre candidaţii la alegerile prezidenţiale, nici unul din ei nu are în c/v-iu povara de a fi comis furt şi ce este mai grav după descoperire să fie acoperită coţcăria cu aparatul ministerial din subordine.
Iar pentru ca faptele pe care V.V.P. le duce în spate să nu pară puţine, de câteva zile numele prezidenţiabilului compare în depoziţiile de martori ale celor nouă foşti miniştrii ce sunt chemaţi în aceste zile în faţa DNA-ului, în marea excrocherie Microsoft, şi nu este pomenit pentru aflare în treabă cât ca coautor la cea mai mare pungăşie ce s-a comis în România după ’89, dare şi luare de mită de ordinul a zecilor de milioane şi nu de amărâţi lei româneşti cât zdravenii euro europeani.
Iar pentru a-i cantona lui V.V.P. onorabilitatea acolo unde îi este locul nu este lipsită de importanţă excrocheria USL. I-a ademenit pe blajinii PNL-işti la mâna lui întru nevoia de a comite crime împotriva statului român. Au pus la cale Alianţa Social Liberală (USL) pe o înţelegere că la dobândirea puterii stânga va dobândi şi primi demnitatea de prim ministru iar dreapta pe cea prezidenţială Au accedat în 2012 la putere şi potrivit înţelegerii PSD-ul a dobândit prin Victor Viorel Ponta portofoliul de prim ministru. Cum adjudecarea portofoliul de Preşedinte al României se putea realiza doar după alegerile prezidenţiale, fiecare din cele două partide au operat câte un congres în cadrul cărora prin hotărâri la cel mai înalt nivel au stabilit că cele două partide îl vor susţine pe Crin Laurenţiu Antonescu, unul din cei trei triumviri coautor la lovitura de stat la alegerile prezidenţiale. Numai că intrând în anul alegerilor prezidenţiale, Victor Viorel Ponta prin refuzul de a acorda funcţia de viceprim-ministru vacantată din posturile liberale din guvern, liberalilor, s-a ocazionat ruperea USL-ului şi astfel V.V.P. şi-a văzut,realizabil, visul de a ajunge la Cotroceni, iar astăzi candidează pe funcţia promisă, liberalilor, care la modul acesta i-au fost părtaşi doar la conducerea criminală a statului şi nu şi l-a respectarea funcţiilor făgăduite în momentul perfectării alianţei.
Avem astăzi pe listele electorale a prezidenţiabilelor din 2014 un personaj mânjit cu fapte antisociale, furtul a sute de pagini din operele ştiinţifice ale altora, dobândirea prin furt a unui titlu doctoral, şi promisiuni publice (vezi protocolul cu Dogaru şi cele enumerate de noi) că va scoate statul român de pe cursul greu dobândit, de „stat de drept” şi treisprezece alţi candidaţi a căror onorabilitate n-a fost atacată şi credem că nici nu există premise ca să se dobândească informaţii infamante cu privire la aceştia. Credem că trecând pe lângă sau pe sub banerele care-l înfăţişează pe „antisocialul” Victor Viorel Ponta suntem datori să schiţăm gestul „Sfintei Cruci”, cunoscutul gest de tămăduire de diavol.

* Cel mai cinstit guvern: În 2012 la înfrângerea prin moţiune de cenzură a guvernului Răzvan Ungureanu, Victor Viorel Ponta a declarat că a aşezat în fruntea executivului „cel mai cinstit guvern”. Numai că la puţină vreme după instalarea celui mai cinstit guvern au început să-i pârâie doagele: Corina Dumitrescu şi Ioan Mang doi miniştrii instalaţi la Educaţie-Învăţământ au fost demişi pentru plagiat.
Nu la multă vreme s-a dovedit că însăşi prim ministrul este plagiator şi a dobândit un titlu doctoral prin furt.
La ceva vreme după aceia Relu Fenechiu, ministru la Transporturi a fost demis în urma unei condamnări la cinci ani cu executare urmată de punerea în executare.
** fur: persoană care fură
*** mitoman persoană ce suferă de gravul viciu de a minţii. În universalitatea sa presa română a dat la public că Victor Viorel Ponta minte cum respiră.
**** durata campaniei electorale
9 octombrie 2014
Tiberiu Vanca

joi, 9 octombrie 2014

" Ia plecați băieți dacă nu respectați legile în țara asta " ...ponta noi facem parte din UE și din NATO noi nu vrem închinarea la putin (pentru cine nu a văzut " Conferința de presă a președintelui Traian Băsescu - 9 octombrie 2014" )

ponta câți bani ai luat sa iei apărarea Luckoil ? ( după câte te cunosc pentru interesul tău tu ponta iți vinzi și țara ) ponta cine ți-a dat dreptul sa dai ordine justiției și sa te închini Moscovei . Mai ponta UE și NATO dau sancțiuni rușilor iar tu faci blat-uri cu putin ?



Apropo mai este o întrebare . Atunci în 2012 când împreună cu penalii ( aliat era și iohanis ) ați dat o LOVITURA DE STAT promiteați o revigorare a Oltchim-ului . Nu știu eu bine ? Dar eu știu ca Oltchim e un morman de fier vechi în care câteva zeci de mii de locuri de munca nu mai exista . Asta pentru a darma mitul celor 3500 de locuri de munca .
A da și mai am o întrebare unde sunt cele un milion de locuri de munca ?

Iata mai jos declarația domnului presedinte Traian Băsescu . (  a mitomanului nu o dau pentru ca el visează la dictatura ) :



DACĂ VREȚI DICTATURA ȘI ALIANTA CU MOSCOVA VOTAȚI  ponta ...DAR DACĂ VA TREZIȚI ÎN ULTIMA CLIPA ȘI VREȚI CA DEMOCRAȚIA SA MEARGĂ MAI DEPARTE ȘI SA MAI FACEM PARTE DIN UE ȘI NATO

VOTAȚI MONICA MACOVEI ! 

miercuri, 8 octombrie 2014

Un caz de o abjecție rară: Mugur Ciuvică


În mod normal nu-mi pierd și nu pierd vremea cititorilor mei cu articole despre rotițele umane din mecanismul de propagandă. E inutil, stăpânii mașinăriei contează, nu ei, ei doar execută. S.O. Vântu a explicat odată, extrem de colorat, cum vine treaba în privința asta. Când este cazul le demontez eventual minciunile, direct sau când le mai prind regurgitate în comentariile de la articolele mele – pățesc uneori așa ceva. De data asta, însă, am să fac o excepție referindu-mă la unul din acești indivizi, asta pentru că e un caz absolut excepțional: cel al lui Mugur Ciuvică.
Citesc acum că dl Ciuvică a depus un denunț împotriva Monicăi Macovei, referitor la declarațiile făcute de aceasta din urmă privind frauda de la referendumul din 2012. Cum spuneam, am să las pe moment de-o parte șirul de minciuni grosiere din jurul acestui caz, propagate bineînțeles de televiziunile dlor Voiculescu și Ghiță; cel puțin una dintre ele a fost demontată imediat.

Abjecția de care vorbesc în titlu nu se referă la minciunile acestea, ci la un anumit detaliu: dl Ciuvică o acuză pe Monica Macovei de comiterea infracțiunii numite, pe scurt, ”răspândirea de informații false”. Asta îmi aduce aminte de un episod de acum vreo 13 ani. PSD era atunci la putere, sub conducerea premierului Adrian Năstase, sprijinit între alții de partidul dlui Voiculescu. Pe atunci, criticarea puterii risca să se lase cu repercusiuni personale – motiv pentru care unii preferau să o facă sub protecția anonimatului. Un astfel de email anonim avea să devină celebru sub numele pompos, ”Raportul Armagedon 2”. Nu pentru conținutul acestuia, căci acuzațiile temeinice la adresa dlui Năstase erau deja vehiculate public, ci pentru reacția virulentă a liderului PSD și, la comanda acestuia, a procurorilor. Aceștia din urmă identifică autorul prezumtiv al materialului, sunt percheziționate locuințele mamei (unde e tăiată linia telefonică), și prietenei sale (care este reținută!), iar el e ridicat de pe stradă. Cum se numea victima acestui abuz? Mugur Ciuvică. Și care era acuzația adusă de procurori? ”Răspândirea de informații false”.

Cum spuneam, anii 2001-2004 erau foarte diferiți în această privință de deceniul următor. Reacția la acest abuz al puterii PSD a fost destul de restrânsă, însă foarte vehementă și eficace, încât într-un final procurorii de casă ai PSD au fost obligați să dea înapoi și să renunțe la acuzații. Notabil a fost gestul lui Mircea Toma care s-a autodenunțat ca autor al Raportului, în condițiile dl Ciuvică negase asta, slăbind suportul factual al anchetei. Dl Toma n-a fost singurul reprezentant al societății civile care a sărit în apărare. Organizația numită APADOR-CH a denunțat ancheta împotriva dlui Ciuvică drept, citez, “un atac foarte grav si nejustificat impotriva libertatii de expresie”, și a demontat apoi temeiurile legale ale dosarului făcut de procuror. Citez din conferința de presă susținută în ianuarie 2002:

    “Textul din Codul penal se referă la informatiile false care sint raspindite. Deci, trebuie dovedit inainte ca informatiile cuprinse in raportul Armagedon II sint false. O alta conditie a aceluiasi articol este ca raspindirea de stiri false sa puna in pericol fie siguranta nationala, fie relatiile internationale ale Romaniei. Raportul contine informatii privitoare la acte de coruptie ale oamenilor politici, iar daca procurorii pun semnul egalitatii intre imaginea premierului si siguranta nationala este evident ca gresesc”


Cine demonta acuzația de ”răspândire de informații false”? Cine era reprezentantul APADOR-CH care susținea această apărare publică împotriva abuzului la care era supus Muguc Ciuvică? Monica Macovei. (Miron Damian)

marți, 7 octombrie 2014

Gânduri de seară...............


Apune soarele pe dealuri
În slava purpurei de sânge
Şi răsunând adânc din valuri
Doineşte-un glas şi parc-ar plânge;
De simţi o caldă adiere
Trecând pe fruntea ta curată
Ca şi o şoaptă care piere
Sub bolta serei înstelată,
Să ştii că-i ruga mea senină,
Ca visul nopţilor de vară,
Ce se înalţă-n umbra lină.




De vezi plutind pe blonda rază
O umbră albă visătoare
Şi crezi că-i îngerul de pază
Cu aripi lungi ocrotitoare,
Să nu te-nşeli, căci visu-mi trece
În zborul său primăvăratec,
Şi-i tot aşa de alb şi rece,
Când se înalţă singuratec
Spre marea boltă luminoasă,
Făcând durerea mai amară
Şi amintirea mai duioasă
În ceasul jertfelor de seară.

Şi dacă roua clară cade
Frumoşii ochi adânci de-i scaldă,
Când treci sub vechile arcade
În parfumata noapte caldă,
Nu-i roua rozelor în floare
Căzută-n nopţile cu lună,
Nici plânsul dulce de izvoare,
Ci e iubirea mea nebună,
Căci lacrimi mari şi tăinuite
Ca roua limpede şi rară
Coboară-ncet şi liniştite
În ceasul jertfelor de seară. (Ștefan Petică)

Microsoft, corupția nemuritoare și parlamentul.


Într-o țară normală, scandalul Microsoft ar fi scos oamenii în stradă. Într-o țară normală, parlamentul n-ar fi îndrăznit să plece în vacanță pentru a bloca investigațiile procurorilor împotriva foștilor miniștri acum parlamentari. Într-o țară normală, disprețul arătat de politicieni cetățenilor s-ar traduce prin procente bune pierdute la vot – procente care, cel puțin în alegerile prezidențiale, contează enorm. Din păcate, România nu este o țară normală și noi avem fiecare în parte o vină în această chestiune. Lipsa de reacție a cetățenilor hrănește tendința politicienilor de a abuza de puterile pe care le au, de a se așeza deasupra legii.


Victoria Nuland avertiza că este inacceptabil ca țările est-europene să se ascundă sub pătura de protecție a Articolului 5, în timp ce guvernele lor încalcă regulile elementare ale statului de drept:

„În întreaga Europă Centrală, corupția e un cancer care amenință visul celor care au luptat pentru el în 1989. Avem lideri care profită de avantajele NATO și UE și par să fi uitat de valorile pe care se bazează aceste instituții. Azi îi întreb: cum puteți dormi liniștiți sub protecţia Articolului 5 al NATO, în timp ce vorbiți despre «democrație nonliberală», teorie împinsă până la ultranaționalism, despre restricționarea presei libere sau demonizarea societății civile? Aș întreba același lucru despre protejarea de urmărirea penală a oficialilor corupți, despre ignorarea parlamentulului, când vă este convenabil, sau despre protejarea afacerilor murdare, care cresc dependența țărilor dvs. de o sursă de energie străină, în ciuda politicilor declarate liberale. Azi trebuie să ne reînnoim promisiunile. Suntem mai puternici împreună și mulți din întreaga lume, care își doresc aceleași libertăți, depind de noi.“

Afacerea Microsoft e una care se întinde pe mai mulți ani și implică mai multe guverne. Foștii miniștri care sunt protagoniștii principali ai acestui dosar sunt protejați de imunitate împotriva urmăririi penale. Imunitatea poate fi înlăturată de președinte pentru foștii miniștri care nu mai sunt parlamentari, de Senat sau de Camera Deputaților pentru foștii miniștri parlamentari și de Parlamentul European pentru foștii miniștri care sunt acum membri în Parlamentul European. Până acum, doar președintele a răspuns afirmativ cererii procurorilor – așa cum a făcut în toate celelalte cazuri trimise de către procurori în ultimii 10 ani –, avizând începerea urmăririi penale pentru Adriana Ţicău, Gabriel Sandu, Alexandru Athanasiu, Mihai Tănăsescu şi pentru Daniel Funeriu. Parlamentul României a fugit în vacanță pentru a-i proteja pe Ecaterina Andronescu, Șerban Mihăilescu și Valerian Vreme. Parlamentul European derulează proceduri pentru ridicarea imunității lui Dan Nica.

Principalele acuzații, așa cum sunt prezentate în comunicatul DNA, sunt prezentate mai jos:

- Dan Nica, ministru al MCTI în perioada 2000 – iulie 2004 – abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani. În perioada aprilie – noiembrie 2004, ar fi pretins şi primit o parte din suma de circa 20 milioane de dolari virată de Fujitsu Siemens Computers în contul unor societăţi de tip off–shore.
- Șerban Mihăilescu, ministru coordonator al SGG în perioada decembrie 2000 – octombrie 2003 – instigare la abuz în serviciu, trafic de influenţă, spălare de bani.
- Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei şi Cercetării în perioada decembrie 2000 – iunie 2003 și în perioada decembrie 2008 – octombrie 2009 – abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani.
- Valerian Vreme, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale în perioada septembrie 2010 – februarie 2012 – abuz în serviciu.
- Adriana Țicău, ministru al Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei în perioada iulie-decembrie 2004 – abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă, spălare de bani.
- Gabriel Sandu, ministru al Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale în perioada decembrie 2008 – septembrie 2010 – abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani.
- Daniel Funeriu, ministru al Educaţiei şi Cercetării în perioada 2009 – 2012 – abuz în serviciu
- Alexandru Athanasiu, ministru al Educaţiei şi Cercetării în perioada 2003 – 2005 – abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani.
- Mihai Tănăsescu, ministru al Finanţelor Publice în perioada 2000-2004 – abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani.

Prin plecarea în vacanță a Parlamentului României, pionii principali ai acestei afaceri – inclusiv din perspectiva acuzațiilor pe care procurorii le aduc – sunt protejați de ancheta penală. Trebuie spus că din 2012 încoace parlamentul a funcționat ca pavăză pentru membrii săi împotriva urmăririi penale în cvasiunanimitatea cazurilor, singura excepție privindu-l pe deputatul „auto“. În rest, absolut toate cererile de ridicare a imunității foștilor miniștri s-au lovit de refuzul parlamentului.
Încă din martie 2014, când a fost refuzată ridicarea imunității ministrului Chițoiu, CSM, prin vocea domnului Horațiu Dumbravă, a pus problema sesizării CCR cu un conflict constituțional între puterile statului:

„Eu spun că e un conflict juridic de natură constituţională. E inadmisibil să se întrerupă brusc cursul justiţiei. Au fost două cazuri anul acesta când nu s-a avizat începerea urmăririi penale şi un caz în care s-a dispus netrimiterea în judecată pentru că nu s-a dat aviz pe începerea urmăririi penale“.

Problema în discuție este care sunt standardele pe care trebuie să le respecte parlamentul atunci când se pronunță pe cererile procurorilor. Poate parlamentul să blocheze discreționar investigații serioase împotriva miniștrilor și a foștilor miniștri sau rolul parlamentului este limitat la a respinge acuzațiile vădit șicanatorii formulate de procurori? Mai exact, care este marja de manevră pe care Constituția o rezervă instituțiilor care sunt competente să ridice imunitatea miniștrilor și care sunt rigorile pe care ele trebuie să le respecte pentru a nu-și depăși limitele de competență. În prezent, deciziile de respingere a solicitării procurorilor se iau în parlament pe baza votului și nu sunt însoțite de niciun fel de motivație. Comisia Europeană a cerut în mod repetat autorităților române să reglementeze o procedură prin care să se asigure că parlamentul decide asupra acestor cereri în anumite termene, că atribuțiile parlamentului de verificare a dosarelor penale sunt limitate, că parlamentarii nu se substituie judecătorilor, că deciziile cu privire la ridicarea imunității sunt motivate și că nu sunt pur discreționare. Toate aceste solicitări au rămas fără răspuns până acum. Probabil că singura soluție de ieșire din acest impas pe termen scurt este cea pe care CSM a anunțat-o în martie: declanșarea unui conflict de natură constituțională. Sesizarea către Curtea Constituțională ar putea veni fie de la președintele României, fie de la președintele CSM (teoretic, și președinții celor două camere și primul ministru au posibilitatea de a formula această sesizare).

Pe termen mediu și lung, este probabil momentul ca România să redeseneze sistemul de imunități al celor care ocupă funcții înalte în stat. Dacă o protecție generoasă oferită imediat după Revoluție putea fi justificată de lipsa de maturitate a instituțiilor democratice – inclusiv a justiției –, acum, la mai bine de 25 de ani, lucrurile nu mai stau la fel. Am văzut în ultimii ani dosare spectaculoase instrumentate de procurori și soluționate de judecători, dosare care privesc persoane importante din societatea românească. Poate că este momentul să discutăm despre reducerea imunității exclusiv la protecția acordată în privința opiniilor exprimate, iar în toate celelalte aspecte politicienii pot să fie aduși la nivelul de protecție acordat cetățenilor obișnuiți. Până la urmă, cum putem cere cetățenilor să aibă încredere în sistemul judiciar, dacă politicienii se ascund după imunitate pretextând că sunt victime ale unor imaginare răzbunări politice?

Dacă așezăm evoluțiile din România în contextul regional, vom descoperi că în ultima perioadă corupția a devenit și o problemă de politică externă. Nimeni nu-și va trimite soldații să apere o țară de ea însăși și de prietenii pe care singură și-i alege. Iar argumentul că România e diferită de politicienii români nu ține în plan extern. România este ceea ce aleg să fie oamenii care merg la vot și își aleg reprezentanții. Iar dacă aleșii decid că direcția trebuie să se schimbe înspre China și Rusia, nimeni nu ne poate proteja cu forța de noi înșine. (Laura Ștefan)

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More