vineri, 14 iunie 2013

Gânduri de seară.........




"Pe umeri pletele-i curg râu -
Mlădie ca un spic de grâu,
Cu şorţul negru prins în brâu,
     O pierd din ochi de dragă.
Şi când o văd, înebunesc;
Şi când n-o văd, mă-nbolnăvesc,
Iar când merg alţii de-o peţesc,
     Vin popi de mă dezleagă.

La vorbă-n drum, trei ceasuri trec -
Ea pleacă, eu mă fac că plec,
Dar stau acolo şi-o petrec
     Cu ochii cât e zarea.
Aşa cum e săraca ea,
Aş vrea s-o ştiu nevasta mea,
Dar oameni răi din lumea rea
     Îmi tot închid cărarea.

Şi câte vorbe-mi aud eu!
Toţi fraţii mă vorbesc de rău,
Şi tata-i supărat mereu,
     Iar mama la icoane
Mătănii bate, ţine post;
Mă blestemă: -"De n-ai fi fost!
Eşti un netot! Ţi-e capul prost
     Şi-ţi faci de cap, Ioane!"

Îmi fac de cap? Dar las' să-mi fac!
Cu traiul eu am să mă-npac
Şi eu am să trăiesc sărac,
     Muncind bătut de rele!
La fraţi eu nu cer ajutor,
Că n-am ajuns la mila lor -
Şi fac ce vreau! Şi n-am să mor
     De grija sorţii mele!

Mă-ngroapă fraţii mei de viu!
Legat de dânsa, eu să ştiu
Că am urâtei drag să-i fiu?
     Să pot ce nu se poate?
Dar cu pământul ce să faci?
Şi ce folos de boi şi vaci?
Nevasta dacă nu ţi-o placi,
     Le dai în trăsnet toate!

Ori este om, de silă cui
Să-mi placă tot ce-i place lui!
Aşa om nici vlădica nu-i
     Şi nu-i nici împăratul!
Să-mi cânte lumea câte vrea,
Mi-e dragă una şi-i a mea;
Decât să mă dezbăr de ea,
     Mai bin-aprind tot satul."(George Coşbuc)



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa va spuneti parerea , fiecare parere conteaza , doar o singura rugaminte am pastrati limbajul decent , fara cuvinte urate injuraturi , instigare la rasism ,xenofobie si jignire a celui caruia va adresati ( vom modera doar aceste comentarii ),va multumesc si asteptam cu interes comentariile dumneavoastra. .

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More