marți, 20 august 2013

Despre ţigani, cu luciditate

M-a sunat un confrate ca să mă întrebe dacă mai am documentul pe baza căruia anunţam, în Evenimentul zilei de acum 21 de ani, că Ion Iliescu, pe atunci preşedintele României, l-a recunoscut pe Regele Ion Cioabă - tatăl lui Florin Cioabă, ca fiind rege al ţiganilor români. Asociaţiile de idei pe care le-am făcut cu această ocazie merită scrise.

Provin din intelectualitatea unui mic oraş de provincie, puţin cunoscut în România azi pentru onestitatea oamenilor săi, foarte cunoscut pentru corupţia sa: Focşani. La mine în casă intrau evrei, armeni, ţigani, unguri, bulgari, greci, toţi focşăneni şi despre nici unul nu am ştiut niciodată atunci ce sunt.

Nenea Juma, coleg de cancelarie cu tata, profesor de sport, era evreu, ca şi nenea Schulmann, mamoş, care mă scosese din mama prin cezariană. Am aflat că sunt evrei când au plecat în Israel cu familiile.

Adi Schulmann, fiul lui nenea Schulmann, a făcut medicina acolo şi acum e medic, ca şi tatăl său. Toni Zsigmund, fiul lui nenea Juma, a făcut Tehniumul şi este inginer militar. Niciodată nu i-am auzit strigându-se unul pe altul "Bă, jidane". Nici părinţii mei nu aveau această adresabilitate. Asta era de neconceput... citeşte tot aici

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa va spuneti parerea , fiecare parere conteaza , doar o singura rugaminte am pastrati limbajul decent , fara cuvinte urate injuraturi , instigare la rasism ,xenofobie si jignire a celui caruia va adresati ( vom modera doar aceste comentarii ),va multumesc si asteptam cu interes comentariile dumneavoastra. .

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More