sâmbătă, 9 martie 2013

“CRONICA” SUPERBULUI CONCERT AL LUI ROBERT TURCESCU SI…RASPUNSURILE LA GHICITOAREA MEA DE AZI-NOAPTE

Azi noapte, , pe contul meu de facebook, am postat urmatoarea..."ghicitoare:
"Status Update - 08 martie ora 03:00
By George Mcv Schengen Staicu
Nu o sa ghiciti DE UNDE tocmai m-am intors, la ora asta, CU CINE m-am intalnit, CUI am facut poze, CE CADOU am primit, CU CINE am facut poze impreuna si...CINE m-a imbratisat cu caldura, aproape, parinteasca....
Detalii, peste vreo 8-10 ore...
NOAPTE BUNA, TUTUROR PRIETENILOR MEI !
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

IATA RASPUNSURILE LE GHICITOAREA MEA:

1. azi noapte am fost la concertul lui Robert Nicolae Turcescu & Casa Presei de la Music Club (Bucuresti), ocazionat de lansarea oficiala CD-ului lor ce contine videoclipul piesei "Un refren"

2. La concert m-am intalnit cu dna. Mariana Turcescu ( mama lui Robert), cu dra. Alida Ristea (o recenta si  f buna prietena de pe facebook, care s-a implicat si in organizarea acestui concert) si cu....dl. Cristi Danilet ! Daca la concert au mai fost si alti prieteni din lista mea de pe facebook, imi cer scuze fata de ei pentru ca nu i-am recunoscut ( am ajuns la Music Club pe la ora 00:30, cand, deja, concertul incepuse ).

3. Am facut poze formatiei Robert Turcescu & Casa Presei in timpul concertului, iar dupa aceea, poze ("in culise") cu Robert acordand autografe fanelor si fanilor sai, unul dintre acestia fiind...dl. Cristi Danilet.

4. Am primit cadou CD-ul ce contine vidoclipul oficial al piesei "Un refren", PE CARE, MAINE 9 MARTIE, EU SI TOTI PRIETENII MEI O VOM VOTA IN FINALA EUROVIZION - ROMANIA 2013 !!

5. Eu am facut poze impreuna cu Robert Turcescu si Radu Cartianu (chitara bass), dna. Mariana Turcescu si dna. Alida Ristea (care acum cateva zile a fost PRIMA care a raspuns apelului meu si mi-a oferit informatii in legatura cu obtinerea autorizarii urmatorului miting de protest pentru sustinerea lui Cristi Danilet si Alina Ghica in vederea anularii revocarii lor din CSM)

6. Imbratisarea parinteasca a venit din partea ...mamei lui Robert, dna. Mariana Turcescu. La sfarsitul concertului, eram pe scena, dupa ce il felicitasem pe Robert si asteptam sa fac o poza cu el (era asaltat, pur si simplu, de admiratoarele ce ii solicitau autografe). La un moment dat, langa mine a venit dna. Mariana si, dupa ce ne-am salutat, m-a imbratisat, cu atata caldura si...sinceritate, incat acest gest mi-a adus aminte de imbratisarile mamei mele. Am stat foarte mult de vorba cu dna. Mariana, despre Robert, despre mine, despre muzica (pasiunea lui Robert inca din copilarie), despre prietenie si prietenii adevarati ( si Robert, si eu, aici pe Facebook, ne-am confruntat si ne confruntam cu prieteni...falsi, dar...viata merge inainte ).

CONCLUZIILE MELE:

I. Robert Turcescu este un OM ( cu "O" mare !) NORMAL si un prieten ADEVARAT. Cand, dupa terminarea concertului, m-a vazut langa scena, m-a recunoscut imediat si, in surasul ce i-a luminat chipul, am "citit" o prietenie ADEVARATA si SINCERA. Exista o mare diferenta intre Robert Turcescu din emisiunea "Sub semnul intebarii" unde TREBUIE sa fie ferm, intransigent, echidistant, atunci cand , impreuna cu invitatii sai, dezbate subiectele "oferite" de actuala clasa politica, si Robert Turcesu MUZICIANUL si POETUL, Robert Turcescu OMUL, Robert Turcescu...PRIETENUL NOSTRU !

II. Concertul a fost un succes, TOTAL ! A fost pentru PRIMA DATA cand am asistat la un concert "live" al trupei Robert Turcescu & Casa Presei . Pot afirma, fara teama de-a gresim ca  aceasta trupa SUNA FOARTE BINE !  Stim, cu totii, ca de multe ori, formatii sau solisti care “suna” bine pe CD - uri sau videoclipuri (datorita SI efectelor prelucrarilor electronice) , dar…atunci cand canta live, lasa foarte mult de dorit. In cazul trupei Robert Turcescu & Casa Presei, am avut CERTITUDINEA suna SI MAI BINE cand o asculti "live".

Nu vreau sa credeti ca arunc cu vorbe gratuite. In copilarie am studiat sapte ani de zile vioara , la scoala de muzica. Tatal meu, Dumnezeu sa-l ierte, a fost professor la Conservatorul de Muzica si, si-ar fi dorit sa-i calc pe urme, dar…destinul meu, pe plan professional, a devenit cu totul altul,  Insa, nu regret NICIO CLIPA acei ani de studiu al viorii, care mi-au oferit SANSA de a descoperi fascinantul univers al muzicii clasice, despre care Shopenhauer afrma ca este “regina TUTUROR artelor”. Mi-ar fi placut, mult mai mult, sa studiez pianul care, dupa mine, ofera cea mai mare libertate de exprimare a fanteziei, imaginatiei, improvizatiei si capacitatii creatoare a unui muzician, fie doar si pentru simplul fapt ca toate acestea pot fi exprimate cu...ambele maini….Mana omului…despre care, Constantin Noica scria in cartea sa “Povestiri despre om (o reinterpretare a “Fenomenologiei spiritului” a lui Hegel), ca este “…mestesugarul insufletit al fericirii omului” (mainile care mangaie si ofera alinare, tandrete si gingasie sufleteasca….mainile dirijorului unei orchestre…mainile sculptorilor, pictorilor, poetilor si romancierilor…mainile iubitelor sarutate de iubitii acestora…etc.). Revenind la cei sapte ani de studi al viorii si al muzicii clasice, ceea ce vreau sa spun este ca , posed o anumita cultura in domeniul muzicii si, din aceasta perspectiva, pot aprecia, in mod OBIECTIV,  existenta sau inexistenta calitatii unei piese muzicale.

Asadar, trupa Robert Turcescu & Casa Presei  SUNA SI MAI BINE atunci cand o asculti live ! Intr-un asemenea concert NU MAI EXISTA PRESIUNEA de a incadra , fiecare piesa, intr-un anumit numar de minute. Intr-un concert se poate manifesta mult mai pregnant, libertatea de exprimare, fantezia si improvizatia FIECARUI membru al unei formatii.. Eu, de exemplu, aseara, am remarcat NU NUMAI vocea si prestatia lui Robert (mie mi se pare ca vocea lui Robert are ceva din inflexiunile aceleia a lui Bruce Springsteen din “Born in the USA”– atentie ! nu spun ca vocile lor sunt identice…FIECARE om este…UNIC in felul lui) CI SI…background-ul muzical: mangaierea magica a clapelor de catre Gabriel Basarabescu, ritmul chitarei bass a lui Radu Cartianu ce, in cateva randuri mi-a adus aminte de “gaselnitele” celebrlui Jaco Pastorius, oferind echilibru si sutinere partenerilor de trupa, solo-urile minunate ale lui Geo Vila – la chitara electrica si ale lui Alina Crisan – la saxofon (uneori, imi doream ca respectivele interventii solistice sa nu se mai termine) si, bineinteles, drummer-ul Alex Dascalu, cel care oferea directie tuturor membrilor formatiei.

Ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca, din pacate, multi oameni tind sa asculte doar vocea interpretului unei piese muzicale. Dar, pentru a putea aprecia CU ADEVART, calitatea unei melodie, TREBUIE acordata atentie, IN MOD EGAL, tuturor instrumentelor si celor care le manuiesc !  O PIESA MUZICALA ESTE UN TOT UNITAR , CE TREBUIE ANALIZATA SI, DACA ESTE CAZUL, IN INTEGRALITATEA SA. Deasemenea, NU TREBUIE SA UITAM VERSURILE piesei “Un refren”, care ii apartin lui Robert Turcescu. Acum cateva saptamani, in emisiunea “Lumea lui Banciu”, am ascultat pentru prima data cateva acorduri din aceasta piesa, ce, ulterior, m-au determintat sa o caut pe youtube, sa o postez pe profilul meu de pe facebook si sa o sustin si promovez pentru a castiga semifinala Eurovision. In acea prima postare a mea de pe facebook am scris urmatoarele ganduri despre piesa “Un refren” si versurile acesteia:

“Aceasta piesa este o dovada a faptului ca acei oameni, precum Robert Turcescu, care au SIMTUL dreptatii si adevarului, poseda SI simtul frumosului SPIRITUAL. ASA AR TREBUI sa fie TOTI oamenii: BUNI, DREPTI, SINCERI si..FRUMOSI din punct de vedere sufleteste si spiritual !!! …Doar muzica,de BUNA CALITATE (!!), INDIFERENT de genul ei (clasica, jazz, pop, rock, dance, folk, populara), ne poate darui acel ECHILIBRU INTERIOR ce ne poate ajuta ATAT sa avem realizari pe toate planurile sis a ne bucura de acestea, CAT SI sa trecem peste obstacole, dezamagiri, tristeti, etc.

Pentru mine, aceasta piesa a fost o FOARTE PLACUTA surpriza !....Timbrul  lui Robert este INCONFUNDABIL, fiind, totodata, capabil sa exprime, chiar si (sau MAI ALES) soptit / in surdina, incandescenta si profunzimea sentimentului UNIC al unei IUBIRI PURE, NEMARGINITE SI NEMURITOARE....Aceasta este, de fapt, caracteristica ESENTIALA a sentimentelor de iubire: pot fi STRIGATE dar si...SOPTITE ! In ambele ipostaze, "vorbeste" Iubirea ADEVARATA ! “

Aldous Huxley scria undeva ca ”…Muzica este singura singura artă care se poate apropia de exprimarea inexprimabilului …Restul e..tacere “ In opinia mea, piesa “Un refren” reprezinta un exemplu de sinergie perfecta intre fascinatia muzicii si magia poeziei, Robert Turcescu reusind, DIN PLIN, sa exprime …“inexprimabilele”, emotionantele si profundele tari de spirit ale iubirii adevarate, totale si nemarginite.

Din TOATE ACESTE MOTIVE, recomand TUTUROR, inclusiv detractorilor acestei trupe (si aici ma refer, in primul rand la Mircea Badea – A3), sa faca efortul de a asculta trupa Robert Turcescu & Casa Presei SI intr-un concert,   si de-abia DUPA aceea sa traga concluzii. Vor vedea ca…AM DREPTATE si ca vor fi SI EI de acord cand afirm ca piesa “Un refren” MERITA SA FIE VOTATA SI SA CASTIGE EUROVISION – ROMANIA 2013 !!!

III. Concertul a fost, TOTODATA un SUPERB CADOU pe care Robert Turcescu & Casa Presei l-au facut tuturor femeilor cu ocazia zilei de 8 martie. Dedicatia speciala, pentru toate femeile a fost, bineinteles, piesa "Un refren". A fost o atmosfera de...familie...Robert a interactionat cu audienta....Au fost multe momente in care cei din sala cantau impreuna cu Robert. Trebuie sa remarc si faptul ca Robert Turcescu & Casa Presei ne-a oferit inca o surpriza, interpretand, cu succes, celebrul mega-hit "Smoke on the water", din 1967, al celebrei formatii Deep Purple ! Iata ca Robert  & Casa Presei apreciaza si promoveaza MUZICA DE CALITATE, indiferent de..."varsta" acesteia . Vorba aceea: "Oldies but goldies !" / "Veche dar...de AUR" (y) (y) (y)

IV. Nu ma pricep sa scriu cronici muzicale. Nu am facut-o niciodata,…Ceea ce am scris in aceste randuri, reprezinta propriile mele ganduri si sentimente, vis-a-vis de acest eveniment muzical al prietenului meu, si al nostrum, Robert Turcescu, pe care am dorit sa le impartasesc SI prietenilor din lista mea de pe facebook, ce il apreciaza si sustin pe Robert in TOT ceea ce face, dar care, desi si-ar fi dorit, nu au putut fi prezenti la aceasta lansare a CD-ului cu videoclipul oficial "Un refren". SUNT SIGUR ca toti prietenii mei sunt interesati sa afle cat mai multe detalii despre acest concert. Eu unul, in cazul in care n-as fi putut participa, mi-as fi dorit sa aflu cat mai multe asemenea detalii despre acest eveniment fericit din viata prietenului nostru Robert Turcescu.

V. Doamnele Cris Petrov si  Ioana Cosmeanu au fost cele care au raspuns corect: am fost, intr-adevar,  la concertul lui Robert Turcescu. In plus, dna. Ioana Cosmeanu a intuit SI faptul ca la acel concert m-am intalnit SI cu dl. Cristi Danilet.

FELICITARILE MELE DOAMNELOR CRIS PETROV SI IOANA COSMEANU PENTRU RASPUNSURILE CORECTE ! (Y)

VI. Multumesc foarte mult lui Robert si, mai ales, mamei sale , dna. Mariana, pentru invitatia de a participa la acest concert ocazionat de lansarea CD-ului cu videoclipul oficial al piesei "Un refren".

In alta ordine de idei, avand in vedere ca patru state ale Uniunii Europene au cerut inasprirea cerintelor privind aderarea la Spatiul Schengen si, respectiv, a sanctiunilor fata de tarile in care nu se respecta statul de drept, este FOARTE CLAR ca, datorita USL, va trebui sa purtam FOARTE MULT TIMP, de-acum inainte, sintagmele MCV si Schengen in numele noastre de pe facebook...

Pana atunci, TOT ce ne ramane de facut este sa...accedem in Spatiul Schengen al...MUZICII cu ajutorul lui Robert Nicolae Turcescu !

In consecinta:

MAINE SEARA, EU si TOTI PRIETENII DE PE FACEBOOK, DIN ROMANIA, IL VOM VOTA PE ROBERT TURCESCU PENTRU A CASTIGA FINALA EUROVISION - ROMANIA 2013 !!!