marți, 11 martie 2014

La multi ani Laci !


"Cred în forţa muncii, a respectului. Nu am obţinut niciodată nimic fără să muncesc. Nu regret nimic, în afară de moartea timpurie a tatălui meu şi de respectul pe care nu l-am acordat întotdeauna celor din jurul meu. Altfel, dacă aş putea da timpul înapoi, mi-aş trăi viaţa exact cum am trăit-o. Prin fotbal am reuşit să fiu mai mult sub soare şi mă bucur că am reuşit să-mi păstrez bunul-simţ."

Ladislau Bölöni (László Bölöni) este un fost jucător și actual antrenor de fotbal din România. S-a născut  pe 11 martie 1953 în Târgu Mureș, într-o familie de etnici maghiari. A copilărit în orașul Târnăveni. În 1967 a debutat ca fotbalist la echipa Chimica Târnăveni, echipă în care a jucat până în 1969. Timp de 14 ani, între 1970 și 1984, a făcut parte din echipa ASA Târgu Mureș, fiind transferat apoi la Steaua București.


"Nu mă gândesc cu mare plăcere la copilăria mea, pentru că nu am avut o viaţă uşoară. Tatăl meu a murit foarte devreme, când eu aveam 15 ani. Eu aveam meci, iar el a murit în tribune. Însă, datorită mamei, nu am simţit nimic din greutăţile vremii respective. Dragostea ei şi acum este aceeaşi...".

În anii 1977 și 1983 a fost desemnat cel mai bun fotbalist al României.
La nivelul echipelor de club, Ladislau Boloni a realizat performante istorice pentru Steaua Bucureşti şi totodată pentru fotbalul românesc, deoarece performantele Stelei sunt şi cele mai mari din istoria sa. A făcut parte din cea mai prolifica generaţie a Stelei reuşind să câştige de trei ori titlul de campion al României, de două ori Cupa României, Supercupa Europei şi mai ales Cupa Campionilor Europeni.


După performantele uluitoare realizate cu Steaua Bucureşti, a urmat transferul sau în străinătate unde nu a reuşit să câştige trofee importante. Se retrage din fotbal destul de târziu, organismul sănătos permiţându-i să evolueze până la o vârstă înaintată şi începe o carieră de antrenor ce avea să fie încununată cu numeroase succese. A jucat 108 meciuri în echipa națională, pentru care a marcat 25 de goluri. A fost de 23 de ori căpitan al echipei naționale de fotbal a României. Din anul 2000 și până în 2001 a fost antrenor al acestei echipe, cu un bilanț de 13 meciuri jucate, dintre care 8 câștigate, 2 egaluri și 3 meciuri pierdute.



Între 2001 și 2003 a antrenat echipa portugheză Sporting Lisabona. În primul sezon pe banca lui Sporting a reușit să câștige atât Campionatul Portugaliei cât și Cupa Portugaliei. A dus o politică de promovare a jucătorilor tineri și de perspectivă printre care Cristiano Ronaldo, Ricardo Quaresma și Hugo Viana.


Între 2003 și 2006 a antrenat echipa franceză Rennes. Din 2006 conducea AS Monaco, dar după 10 etape a trebuit să plece de la echipă, care se afla pe locul 19. Pe data de 6 aprilie 2007 a semnat un contract pe un an și jumătate cu echipa Al-Jazeera (EAU), pe care a antrenat-o până în mai 2008.
Pe data de 9 iunie 2008 a semnat un contract cu echipa belgiană Standard Liège. Pe 24 mai 2009 a câștigat Campionatul Belgiei. „Aventura” sa la Standard s-a încheiat în februarie 2010.
În ianuarie 2011 a preluat conducerea echipei din Ligue 1 RC Lens, a patra echipă din Franța.

  Momentul retragerii?.. "Nu m-am gândit la acest aspect. Deocamdată, simt energia şi entuziasmul de care are nevoie orice antrenor."











 



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa va spuneti parerea , fiecare parere conteaza , doar o singura rugaminte am pastrati limbajul decent , fara cuvinte urate injuraturi , instigare la rasism ,xenofobie si jignire a celui caruia va adresati ( vom modera doar aceste comentarii ),va multumesc si asteptam cu interes comentariile dumneavoastra. .

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More