miercuri, 5 iunie 2013

De ce a ajuns presa aici. În contra lui Ion Cristoiu

Zilele trecute am vorbit cu vechi amic care lucrează în presa scrisă. Mi-a spus: "Nu ştiu cum scapă presa scrisă şi în anul 2013". Cuvintele sale de un pesimism universal sunt complementare cu vorbele rostite de Ion Cristoiu aseară. Redau din memorie. Presa nu e de vină pentru criza teribilă în care se află în România. Românii sunt proşti. Ei au cerut marfă proastă.

Ion Cristoiu a fost, cum am mai spus, maestrul meu. Unul dintre ei. Dar, dacă ar fi încercat să mă înveţe asta, aş fi trecut mai departe. Românii nu sunt proşti, ei sunt mai deştepţi decât credem. Dacă le dă presa crap articles, nu mai cumpără. 

A, să uităm de acel public-ţintă care acceptă minciuni şi mizerii publicistice cu Iri şi Moni. Acest junk reader există peste tot. Lui i se adresează tabloidele, noi discutăm despre presă aici, nu despre fiţuici de gang.


Cititorul de presă are acea proprietate ciudată că, dacă îi dai mizerii, nu te citeşte pentru că nu te cumpără, în schimb, dacă îi dai presă adevărată, acceptă să fie format de tine. Rolul formativ al presei, nu voi înceta niciodată să cred în acest lucru, oricât mişto a făcut odată de mine pe această temă Sorin Roşca Stănescu.

Cititorul de presă fuge, dacă în paginile publicaţiei nu se foloseşte limba literară, se pune virgulă între subiect şi predicat pentru că autorul articolului uită să închidă apoziţia şi se pun ghilimele la fiecare cuvânt folosit la sensul figurativ. Nu ştie de ce o face, dar nu te mai citeşte. Din instinct. Din bun simţ... citeşte tot aici

1 comentarii:

I think this is among the most important information for me.

And i am glad reading your article. But wanna remark on few general things,
The website style is ideal, the articles is really nice : D.

Good job, cheers

Feel free to visit my webpage From This source

Trimiteți un comentariu

Va rog sa va spuneti parerea , fiecare parere conteaza , doar o singura rugaminte am pastrati limbajul decent , fara cuvinte urate injuraturi , instigare la rasism ,xenofobie si jignire a celui caruia va adresati ( vom modera doar aceste comentarii ),va multumesc si asteptam cu interes comentariile dumneavoastra. .

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More