duminică, 7 iulie 2013

Gânduri de seară.........



"Am scris iubire? Iartă...citeşte : adorare.
Sus, pân-la tine, unde zvâcneşte al meu dor,
Cuvântul e omidă, când eu îl vreau condor,
Să spintece spaţii, vremi, cu geniul în gheare...
Stă necurmat în poartă-ţi, cu ochii la ospeţe,
Să-ţi ceară milă, Timpul, hainul cerşetor:
În scârnava lui mână, tot mai nepăsător,
Tu zilnic zvârli fărâme, slavită-ţi frumuseţe...
Nu-s rege, nu am aur să-mprăştii, nici onoruri;
Atât : eternitatea mi-e singura unealtă
Să nemuresc în spirit icoana ta înaltă,
Sub ea să-ngheţe vecii cu cârdul lor de zboruri,
Să-nmărmurească lumea de o iubire, care...
...Am scris iubire?!  Iartă...citeşte : disperare..."

................................................................

"Nu..., gloria iubirii nu este îmbuibarea,
Ospeţe de săruturi, orgii de-mbrăţişări;
Ci dorul lung şi taina-mpletită cu-aşteptarea
Sunt duhul ei, pe-o lume de goale desfătări...
Cu chinuri mari, asceţii ating, arar, extazul:
Eu te ador cu-acelaşi canon care mă-nfrânge
Căci dragostea nu-i apă să-şi umfle-n vânt talazul;
Laşi gloabele în voie şi-n ştreang pui purul sânge.
Eu nu ţi-am scris, ca alţii, pe leafă sau merinde,
Simţiri gălăgioase şi arderi măsluite,
Sonetul meu e cuget şi patimă-mpietrite:
Cu inima ciocneşte-l, că scapră, s-aprinde.
În scoica mea închisă dârz, făr-de răsuflare,
Încet ia suferinţa chip de mărgăritare..." (Vasile Voiculescu)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa va spuneti parerea , fiecare parere conteaza , doar o singura rugaminte am pastrati limbajul decent , fara cuvinte urate injuraturi , instigare la rasism ,xenofobie si jignire a celui caruia va adresati ( vom modera doar aceste comentarii ),va multumesc si asteptam cu interes comentariile dumneavoastra. .

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More