luni, 7 octombrie 2013

NE PRIVIM INTR-O OGLINDA MINCINOASA!

Copil fiind am constientizat ca traiesc si ca asa aratam eu atunci, privindu-ma intr-o oglinda facuta tandari, lipita cu coca pe unde se putuse si toate rastignite pe o rama de lemn gaurita de carii! Acolo am observat in timp ca am ochii albastrii, ca sunt atat de alb incat copii aveau dreptate poreclindu-ma, "Albei"! Acolo ma descopeream cate putin in fiecare zi dar toate acestea cu mare greutate pentru ca imaginea era teribil de fractionata si imi trebuia mult timp sa o recompu in imaginatia mea! Saracia iti lua dreptul si la o bucata de oglinda intreaga in acea perioada!

Acum, mai batran, mai putin alb sau la fel, dar cu aceeasi ochi albastrii, am reusit sa imi schimb oglinda cu un televizor modern, televizor in care ma vad la fel de urat, daca nu ca imagine fizica dar sigur prin introspectia in constiinta mea morala, ca gandire asupra mea si asupra lumii care ma inconjoara! In afara de mine mai vad in aceasta "oglinda" lumea ce ma inconjoara, o lume din ce in ce mai stramba, o lume mai meschina, din ce in ce mai meschina, mai putin dispusa sa gandeasca in propriul beneficiu, dar mai mult in beneficiul altora pentru foarte putin! Un putin atat de putin ca nu pot sa nu ma intreb : ce se intampla cu noi? Unde credem noi ca putem ajunge cu aceasta mentalitate de pacaliti perpetuu, de lene, de ura, de atot asteptatori de pomeni, mai ales la patru ani?

Greu de dat un raspuns cu atat mai mult cu cat, observ ca lectiile vietii nu ne invata nimic oricat de mult suferim! Si cum sa nu ma intreb toate acestea cand observ cu cata lejeritate repetam ca papagalii ceea ce ne spun pseudoziaristii, oameni fara constiinta morala dar cu constiinta castigului de bani necinstiti, zi de zi in "oglinda"numita televizor? Cum de nu putem observa cat de prosti ne crede dl Antonescu cand sambata ne spune ca domnia sa nu va lasa pe nimeni sa se atinga de Justitie, dar luni ne marturiseste ca el si PNL-ul lui nu vor vota pentru anchetarea dlui Vosganian, prin aceasta dovedind si pentru un prunc nenascut ca este, nu un parsivel, ci un mare parsiv?

Ce sa mai crezi despre niste oameni care auzind pe dl Ponta spunand ca cei doi procurori au fost destituiti , nu pentru neperformanta ci pentru ca sunt basisti? Adica, daca ei isi fac datoria cu corectitudine sunt basisti, iar daca ii protejeaza pe hoti ca Dragnea, Nastase si tot USL-ul sunt adevarati "meseriasi"!

Pai, in aceasta situatie prefer sa ma privesc in oglinda copilariei mele, in cioburile ei, sa-mi chinui mintea mai mult timp pentru a ma vedea "corect", decat "oglinda"de azi, care ma transforma intr-un idiot!

Pentru acestea toate si pentru multe altele, nu pot a nu ma intreba : incotro mergem noi romanii acestui timp napastuit? Ce ne dorim pentru noi si pentru copii nostri, nascuti si inca nenascuti?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa va spuneti parerea , fiecare parere conteaza , doar o singura rugaminte am pastrati limbajul decent , fara cuvinte urate injuraturi , instigare la rasism ,xenofobie si jignire a celui caruia va adresati ( vom modera doar aceste comentarii ),va multumesc si asteptam cu interes comentariile dumneavoastra. .

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More