miercuri, 4 septembrie 2013

Gânduri de seară.........


 Iubito, vine toamna peste toate,
Bacovia reintră în portrete.
Cad frunze picurînd singurătate,
Şi tu ai gesturi parcă mai încete.

Şi te iubesc la echinox şi după,
Iubito, vine toamna să decline
Să macine, să năruie, să rupă
Al lumii apogeu de feminine.

Cum tu rămîi la ţărmure de mare,
Eu plec s-aştept şi crivăţ şi omături,
Şi să mă-mbăt la mese singulare
Cu umbra lui Bacovia alături.


Iubito, vine toamna dinspre munte
Cu ghilotine şi anestezie.
Tot omul e un snop de amănunte
Care ameninţă esenţa vie.

Cu hachiţe şi mofturi şi-alte alea
Îmi eşti pedeapsa, dar îmi eşti şi doamna.
De pomi sinucigaşi se umple valea,
Iubito, te iubesc şi vine toamna.

Natura se închide ca un templu,
Cu lacăte de fosfor şi rugină.
Eu morţii mele te voi da exemplu
Cît eşti de disperată şi senină.

Iubito, vine toamna pînă-n oase.
O simt în mîna care ţi se-ntinde.
Priveşte, ies fumuri peste case
Iubito, după toamnă vin colïnde. (Adrian Păunescu)










0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa va spuneti parerea , fiecare parere conteaza , doar o singura rugaminte am pastrati limbajul decent , fara cuvinte urate injuraturi , instigare la rasism ,xenofobie si jignire a celui caruia va adresati ( vom modera doar aceste comentarii ),va multumesc si asteptam cu interes comentariile dumneavoastra. .

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More